Zuilens dagboek: weer een bewoner weggeterroriseerd
Er is weer een bewoner van Zuilen weggepest, begreep ik gisteravond na het bekijken van Pauw & Witteman. Het gaat ditmaal om een ultra-sociaal zwakke transseksueel die door intimidatie, bedreigingen, terreur en erger door een groep van dertig (30!) kut-Marokkaantjes uit zijn/haar huis is getreiterd. Waarmee één ding is vast komen te staan: als je als homo, lesbie, transseksueel of ander opvallend geval in het verkeerde gedeelte van Zuilen komt te wonen, ben je je leven en woning niet meer zeker. Dankzij het belabberde PvdA-beleid van burgemeester Wolfsen is er geen politie om je te beschermen. Er zijn wel “buurtcoaches”, zegt de burgemeester, maar ook die zijn in geen velden of wegen te bekennen als de zoveelste onschuldige Zuilense bewoner door terroristen wordt weggezuiverd.
De transseksueel die nu is weggetreiterd woonde aan de Harteveldstraat in Zuilen. Dat is hemelsbreed honderd meter van mijn Zuilense appartement verwijderd, alleen staat mijn appartement wel aan de “goede” kant van de grote weg. Aan mijn kant van de grote weg staan koopwoningen en is zo’n beetje alle goedkope oude troep vervangen door nieuwbouw. Aan de verkeerde kant van de grote weg echter zit een serieus ghetto, bestaande uit extreem kleine, oude, vieze flatjes (die vol hangen met satellietschotels) en piepkleine arbeidershuisjes. In dat ghetto (overigens omringd door peperdure nieuwbouw) wonen uitsluitend tokkies en al dan niet illegale allochtonen.
Zuilen-Noord
Het is dus geen verrassing dat de grote Zuilense problemen zich doorgaans afspelen op honderd meter van mijn voordeur. Het gebied Zuilen-Noord is een absolute no go area waar met name Marokkaanse jongeren die, gewapend met scooter en jas met bontkraag, de hele dag op straat rondhangen. Overdag beperkt de overlast zich tot irritant geschreeuw en dat eeuwige teringgeluid van scooters, maar zodra het donker wordt kan je als onschuldige bewoner van Zuilen-Noord beter binnen blijven. Althans, wel als je openlijk homoseksueel, transseksueel of gewoon vrouw bent.
Deze problemen spelen al jaren, en de transseksueel die nu is weggepest is niet de eerste. Ook de kleine criminaliteit in dit gebied is al jaren een probleem om rekening mee te houden. Een autoradio in je auto laten zitten is vragen om problemen en het kraken van een zonnestudio op een tijdstip dat half Zuilen getuige is, is ook geen enkel probleem in deze prachtwijk. Ongeveer een jaar geleden was er voor de deur van de snackbar (die precies op de grens van nieuwbouw en ghetto staat) waar ik altijd mijn patat en kroketten haal nog een schietpartij. Er werd in het wilde weg geschoten op een tijdstip dat mensen en kinderen nog gewoon op straat zijn. Dat er toen geen gewonden zijn gevallen is een wonder.
Liegende burgemeester
Burgemeester Wolfsen liegt als hij zegt dat er “van alles aan gedaan wordt” en dat er “voldoende politie-inzet is”. Er is hier in Zuilen helemaal geen politie-inzet. Meestal is er zichtbaar politie als er weer eens iets is gebeurd en er symboolpolitiek moet worden bedreven. Dan rijdt er een week lang elke dag een politiewagen door de straat om de week daarna in het luchtledige op te lossen. Op zaterdagavonden worden er twee agenten te paard ingezet, soms, maar daar houdt het ook wel mee op.
Buurtcoaches
Aangezien agenten in burger al vanaf honderd meter te herkennen zijn als agenten in burger (duh…), durf ik gerust te zeggen dat er in dit gedeelte van Zuilen zelden tot nooit agenten in burger aanwezig zijn. Sterker nog, politie-inzet lijkt in Zuilen een verboden woord. Als er een zonnestudio wordt gekraakt is het bijna onmogelijk om de politie te bereiken, en als die politie er dan eenmaal is wordt het probleem snel gebagatelliseerd en worden de dreigende groepen Marokkaanse jongeren met een vriendelijke aai over de bol de-escalerend toegesproken door de zenuwachtige eenstrepers. Nee, de politie houdt zich liever met veel belangrijker zaken bezig, zoals het lastig vallen van burgerjournalisten. De tijd die je als rechercheur hebt om jongerenoverlast in Zuilen tegen te gaan kun je natuurlijk ook besteden in het uiten van je frustraties tegen een burger met een camera die gewoon zijn grondwettelijke recht op de openbare weg kent.
Over welke inzet burgemeester Wolfsen het in Pauw & Witteman dan wél heeft, weet ik werkelijk niet. Die buurtcoaches, zo’n typisch PvdA-speeltje, heb ik echt nog nooit gezien. Waarom zitten die nooit in terreurbuslijn 3 om de opgefokte klootzakjes die steevast op de achterste banken zitten eens te vertellen dat andere passagiers het op prijs zouden stellen als ze gewoon een koptelefoon gebruiken voor hun MP3-spelers in plaats van de luidspreker? Ik ga al jaren met die bus en nog nooit heb ik een buurtcoach, controleur, beveiliger of welk overheidsorgaan dan ook gezien. Nog nooit! En over welke buurtcoach heeft Wolfsen het eigenlijk als er vanaf een uurtje of zeven ’s avonds een schreeuwend groepje Marokkaanse jochies, in de leeftijd tussen de acht en zestien jaar, zich hinderlijk ophoudt voor de ingang van het winkelcentrum en de plaatselijke Albert Heijn terroriseert? Ze hangen er elke dag, die irritante jochies, maar een buurtcoach heb ik er werkelijk nog nooit tussen zien hangen. Politie ook niet overigens. Voor politie-inzet moet je in Zuilen eerst bellen, en meestal komen ze dan niet.
Symboolpolitiek
Symboolpolitiek, waarschijnlijk ook afkomstig uit de koker van Aleid Wolfsen, is er wél in overvloed hier in Zuilen. Op de luxe ondergrondse vuilniscontainers hangt een grote sticker met daarop de tekst dat het “VERBODEN is vuilnis naast de container te plaatsen”. Er is echter niemand die ook optreedt tegen illegale vuilnisdumpers. In het overdekte winkelcentrum hangen overal posters met de mededeling dat er niet gefietst en gebromd mag worden in het winkelcentrum “want anders…!”. Die posters hangen er nu al meer dan een jaar en ik heb in totaal twee (2!) dagen een koppel stadwachters gezien die scooterende en fietsende types (zowel Marokkanen als tokkies en studenten) aanspraken omdat ze in het winkelcentrum tweewielden. Daarna is nooit meer iets vernomen van welke soort van overheidsbeveiliging dan ook. Door het winkelcentrum fietsen en scooteren is hier de normaalste zaak van de wereld. Heel gek, maar je zou haast zeggen dat waarschuwende posters alleen niet helpen.
Het staat dus allemaal wel heel daadkrachtig en streng, die posters en borden met “VERDODEN”, maar de pakkans is zo goed als nihil. Er is geen politie, geen stadswacht, geen bijzondere opsporingsambtenaren, geen buurtcoaches, geen straatregisseurs, helemaal niks. Die enorm betrokken aanpak van burgemeester Wolfsen is niets meer dan een wassen neus. Dat was het een jaar geleden, dat is het al die tijd geweest, dat is het nu nog steeds. Het feit dat er nu wéér iemand is weggeterroriseerd door Marokkaans tuig zegt wat dat betreft wel voldoende.
Schuld van de burger
Aleid Wolfsen is een incapabele, truttige, softe jaren zeventig burgemeester die de stad, in ieder geval de probleemgebieden, veel meer kwaad dan goed doet. Wanneer er in een buurt stelselmatig burgers hun huis moeten ontvluchten wegens de intimidatie door fascistische buurtgenoten moet je als burgemeester op de rem trappen, alle alarmbellen laten klinken en in een crisisberaad laten zien dat je als burgemeester écht in staat bent prioriteiten te stellen en burgers te beschermen.
Maar goed, iedere stad krijgt de burgemeester die het verdient. We leven tenslotte in een democratie: de Utrechtse burger heeft de laatste keer eerlijk kunnen kiezen tussen een PvdA-burgemeester en een PvdA-burgemeester; tel uit die winst! We zijn dus zelf verantwoordelijk voor het wanbeleid van dit kenmerkende PvdA-leed. Zo is het toch maar mooi altijd de schuld van de burger…
11 april 2009 om 14:28
Het wegzetten van dergelijk mensen doet me ergens aan denken…kom…wat was het ook weer. Iets met defect.. Ik zou best eens in gesprek willen met zo’n Cohen, (Jorritsma niet. Laat ik me liever volspuwen door een gehandicapte), of Wolfsen. Hoe blind moet je zijn om een kei- en keiharde aanpak niet te onderschrijven? Wanneer ME-ers (through the grapevine) nu al coke snuiven alvorens ze gaan meppen, dan zegt dat toch wel iets. Twee gepensioneerde met een fluit helpt echt niet. Treurig voor die vrouw.
Wat is de hoofdstad van Frankrijk?
Thalys?
11 april 2009 om 14:32
Foei Bert
Kinderen zijn ook mensen. Volwassenen, dat kan weer wel.
Mijn “kind” is vanochtend trouwens weer met veel plezier naar Zuilen vertrokken, hoewel hij beaamde dat “jouw” snackbar “ook een rotte frietzaak* is.
11 april 2009 om 14:36
Die snackbar is echt goor tot en met. Wordt ook beheerd door twee Chinezen, dus dan weet je het wel.
11 april 2009 om 15:01
Ik heb gehoord dat Spekman aan het radicaliseren is, misschien dat die de burgemeesterspost binnenkort wel toegeschoven krijgt?
11 april 2009 om 15:05
awel.. daar zal die persoon het dan wel zelf naar gemaakt hebben.. zoiets gebeurt natuurlijk niet zomaar..
11 april 2009 om 15:07
Eergisteren naar Utrecht geweest voor de Van Scorel-tentoonstelling in het Centraal Museum. Ondanks de regen toch maar 20 minuten gaan lopen vanaf het station, en geen hangjongere tegengekomen. Of is dat de goede buurt ;-)
11 april 2009 om 15:28
Misschien dat in sommige delen van Utrecht de jacht op bont weer toegestaan zou moeten worden…
11 april 2009 om 15:31
Wat nooit ter sprake komt is dat het hele gebeuren zich afspeelt binnen een heel klein stukje van de wijk Zuilen, maar dat er op gereageerd wordt of het de hele wijk, of zelfs de hele stad Utrecht betreft.
11 april 2009 om 15:46
Tsja. Dieptreurig. Maar ik speel nu even advocaat van de duivel. Wat moet Wolfsen doen?? Zowel de handen van Wolfsen als van de politie zullen jeuken om deze amokmakertjes aan te pakken. Maar welke tools hebben ze??
Die hebben ze nauwelijks, aangezien ze gebonden zijn aan wettelijke kaders, en die worden gebrouwen op het Binnenhof. Dus waar ligt uiteindelijk de verantwoordelijkheid? Dit “incident” is niet alleen een Zuilens probleem, het is een landelijk probleem.
11 april 2009 om 15:56
In Hilversum is het precies hetzelfde, met dat verschil dat burgemeester Bakker van D66 is. Hij doet al meer dan tien jaar niets tegen mocrotuig en naffergeweld.
11 april 2009 om 16:04
@10/Mark
De problematiek in Hilversum is niet te vergelijken met die van Zuilen. Maar Bakker is inderdaad een sujet zonder enige ruggegraat….
11 april 2009 om 16:05
@Brutus: veel erger, er is niet voldoende politie.
@Dick jansen: dat is Museumkwartier, de grachtengordel van Utrecht.
@Mark: ach, een BENOEMDE D66 burgemeester?
11 april 2009 om 16:42
@Brutus: Wolfsen en Bakker moeten gewoon de wet handhaven, te beginnen bij art1 vd grondwet. Iedereen die zijn eerste nationaliteit niet af kan geven door de wet van dat herkomstland moet automatisch de nederlandse nationaliteit kwijtraken. Wie dan werk heeft of anderszins economisch nuttig is krijgt een werk- en verblijfvergunning, de rest een toeristenvisum en kan na 3 maanden het land verlaten. Probleem opgelost. Gewoon de wet handhaven, zo moeilijk is de oplossing niet. Wolfsen en Bakker: aan het werk!
@Bert: ja, net zo democratisch gekozen als de burgemeester van Nijmegen.
11 april 2009 om 16:46
@Brutus: waarin verschilt de problematiek in Zuilen van Hilversum?
11 april 2009 om 17:01
@13 Grappig, je begint met hoofstuk 1 van de grondwet, om vervolgens te gaan raaskallen over nationaliteiten. Dat heeft niets met elkaar te maken, dat staat zelfs haaks op elkaar. Het gaat erom dat de politie moet ingrijpen, of het nou marokkaans straattuig is of cokesnuivende oerhollandse urkers. In gelijke gevallen gelijk behandelen, in dit geval behorlijk hard behandelen.
11 april 2009 om 17:03
Het gaat erom dat de politie moet ingrijpen, of het nou marokkaans straattuig is of cokesnuivende oerhollandse urkers.
Eens.
11 april 2009 om 17:10
@Mark
Je raaskalt. Geeft niets, daar halen hele volksstammen het journaal mee.
11 april 2009 om 17:11
@Huub: het heeft alles met elkaar te maken. Als autochtoon kan je naast de nederlandse nationaliteit geen marokkaanse nationaliteit bezitten. Omgekeerd daarintegen wel en dat is discriminatie, overtreding art1 vd grondwet en dat is verboden. Je raaskalt dus zelf een berg onzin. En wie deelt paspoorten uit? In mijn paspoort staat “Burg. van Hilversum” en is dus lokaal uitgegeven door Bakker en komt dus niet uit Den Haag. Niks landelijk probleem, het is een lokaal probleem!
11 april 2009 om 17:14
@christinA: hele volksstammen als jij hebben als een kudde lemmingen geen argumenten en raaskallen met hun kudde mee.
11 april 2009 om 17:23
@MArk
Ja, want het zijn de lokale burgemeesters die over nationaliteitswetgeving gaan. Marokkanen hebben ook altijd een paspoort en geen identiteitskaart. Het staat ook niet in d’een of andere kompjoeter naast je sofinummer geregistreerd, het wordt pas geregistreerd als de burgemeester – altijd een PvdA-er, de paspoorten uitgeeft.
Als de PVV burgemeesters zou hebben, zouden er geen dubbele nationaliteiten meer zijn. En dan zijn alle problemen opgelost, want als je nog maar één nationaliteit hebt, is alles beter. Dan wordt je karakter en je opvoeding alsnog goed, heb je opeens wel een diploma en een baan en luister je nooit meer muziek zonder koptelefoon.
11 april 2009 om 17:37
@Huub: Sinds wanneer gaan burgemeesters over nationaliteitswetgeving? Sinds wanneer is Bakker een PvdA-er? Kortom: je liegt dat je barst!
Burgemeesters moeten (als baas van de politie) gewoon zorgen dat de wet gehandhaafd wordt, dus ook art1 vd grondwet.
Waaruit blijkt gelijke behandeling dat allochtonen wel twee nationaliteiten mogen hebben en autochtonen niet? Dat is ongelijke behandeling en dus een overtreding van art1 vd grondwet. Leg jij eens uit hoe nationaliteiten en art1 volgens jou haaks op elkaar staan?
11 april 2009 om 17:37
Het is volgens mij wat complexer. Marokkanen krijgen automatisch en ongevraagd de Marokkaanse nationaliteit, of ze nou hier in Nederland worden geboren, of op de Zuidpool. Het hebben van een dubbele nationaliteit zou normaliter geen probleem moeten zijn, maar wordt als kulargument gebruikt om een probleem op te lossen. Laten we wel wezen: uitzetten op basis van een dubbele nationaliteit is onmogelijk, en tegen alle internationale verdragen in. Om er maar eens een citaat in te gooien: “Het zijn kut-Marokkanen, maar wel onze Marokkanen…”
11 april 2009 om 17:43
@21 Blijkbaar snap jij jezelf niet en de idee “sarcasme” niet. Jij bent de raaskallende idioot die beweert dat je je nationaliteit krijgt van de burgemeester.
Wat betreft art. 1.: Dat zegt dat de wet iedereen gelijk moet behandelen. Als je dus de Nederlandse identiteit hebt, dien je op dezelfde manier behandeld te worden als alle anderen met een Nederlandse nationaliteit, los van of je nog 38 andere nationaliteiten hebt, lid bent van 4 voetbalclubs ofwel 3 maal daags ter kerke gaat. Dat maakt geen zak uit. Daardoorheen komen fietsen met een andere behandeling omdát iemand nog een tweede nationaliteit heeft, staat daar haaks op.
11 april 2009 om 18:18
Maar geen nood Bert, ik hoorde net op de radio dat voor Wolfsen de maat vol is en dat de politie de situatie nog beter in de gaten houdt…Als je daar niet door gerustgesteld wordt weet ik het ook niet meer.
11 april 2009 om 18:21
Zuilen is huilen, hoorde ik ooit.
11 april 2009 om 18:23
@24 Huub: zucht. Ja, “de maat is vol”. Een legere uitspraak is niet denkbaar. Tegelijk zegt hij er dan achteraan: “Maar we kunnen niet op iedere hoek een agent plaatsen”.
Als ik vaanvond nog naar Zuilen- Noord ga kan ik een baksteen door de ruit gooien bij een willekeurige bewoner zonder dat ook maar iemand wat doet. De politie heeft de handen vol aan het uitgaansgeweld in de oh zo gezellige binnenstad en is dus niet beschikbaar.
Dus waar heeft Wolfsen het dan over? Gaat hij zelf patrouilleren ofzo?
Wat een gelul man. Hij moet zijn verantwoordelijkheid nemen en zeggen waar het op staat: er is te weinig politie, te weinig mogelijkheid om het probleem op te lossen, en dus is het lijden in Zuilen- Noord.
Maar die waarheid KAN hij nooit vertellen. Het is Gouda en Kanaleneiland all over again.
11 april 2009 om 18:28
Voor de duidelijkheid: ik ben er ook niet voor “het leger” in te zetten (duh…) en ook Rutte;s oplossing van “alleen maar politie” zie ik niet zo zitten. Maar Wolfsen heeft het alleen maar over “coaches” en “Youth For Christ die voetbal organiseert”. leuk hoor, en handoig voor later enzo, als je ze nu bij de hand houdt worden het later leukere ventjes, denk ik dan.
Maar waarom wordt er van die groep van 40 criminelen nooit iemand opgepakt? Hoezo weet de politie dat er standaard autoradios worden gejat en mensen geterroriseerd en doet ze alsof de neus bloedt?
Waarom lukt het de PvdA toch nooit een EN/EN aanpak te bedenken? EN politie die de criminelen van straat houdt EN coaches om de toekomst beter te maken.
11 april 2009 om 18:34
Precies, zo moeilijk is en/en toch niet. En het oppakken van de bekende groep criminelen is ook niet zo moeilijk dunkt me. Pak ze desnoods een keer op en laat ze dan bij gebrek aan bewijs weer gaan. En de week erop weer. En weer. Niet heel erg netjes, maar wel duidelijk dat ze verdomd goed in de gaten gehouden worden.
11 april 2009 om 18:35
Ik meende begrepen te hebben dat het om een EN EN aanpak gaat.
11 april 2009 om 18:42
@Bert/27
Eh, bewijslast?? De dader ligt over het algemeen op het “spreekwoordelijke kerkhof” Maar het zou Wolfsen sieren als hij de ballen zou hebben om te zeggen waar het op staat, als burgemeester en korpsbeheerder zijnde. Gewoon een statement. Zoiets van: ik zit aan de tax van mijn mogelijkheden, ik heb simpelweg niet de tools om dit probleem op te lossen. Te weinig politie, de wet voldoet niet etc etc….
11 april 2009 om 18:43
@28 ik snap niet dat je tokkies wel uit een wijk mag verwijderen naar een containerdorp, maar criminele marokkanen niet. Je kunt die hele groep toch gewdwongen laten verhuizen?
@29: nee dus. Daar heeft hij de middelen niet voor. Het is echt zeer ernstig gesteld met de politie in Utrecht.
11 april 2009 om 18:47
@31 het probleem van hele gezinnen verwijderen is dat je er dan een andere buurt mee opzadelt. Dat is dus geen oplossing, niet bij tokkies en niet bij marokkanen. Waarom het een wel en het ander niet gedaan wordt is mij ook een raadsel. Maar het blijft een korte termijnoplossing.
11 april 2009 om 18:48
@32: welnee, die verwijderde Tokkies wonen nu met z’n allen in een aso-container ergens aan de rand van een industrieterrein.
11 april 2009 om 18:51
@33 owja, dat is waar ook. Misschien een idee om ál dat soort mensen gewoon naar de vinkenslag te sturen.
11 april 2009 om 18:59
Om maar eens niet op de inhoud in te gaan: wat een naar manneke met een air van morele superioriteit die Wolfsen.
11 april 2009 om 20:01
Je houd je hart vast voor de toekomst.
11 april 2009 om 21:04
Een man die Aleid heet: says it all.
11 april 2009 om 21:13
ON-BE-GRIJ-PE-LIJK dat dit soort terreur niet aangepakt wordt in Nederland.
Hoezo het leger niet inzetten? Maakt het wat uit hoe het heet wat dit soort dingen eindelijk eens gaat aanpakken?
11 april 2009 om 21:30
even voor de goede orde. dit heb ik niet geschreven maar een andere fan van de pvv , neem ik aan. Ik heb het gisteren ook gezien en de rook kwam werkelijk uit mijn oren. Utrecht wordt bestuurd door AFVAL, gevaarlijk AFVAL. Voetbal moet gesubsidieerd worden of islamitisvh of gristelijk. Ik heb mijn hele leven gevoetbald zobnder 1 fucking gulden subsidie. Wat een stel zwakzinnigen zijn die linkse kl…..
11 april 2009 om 21:32
“alleen maar politie” zie ik niet zo zitten. Wie gaat ze dan oppakken, de iman uit het lokale haatpaleis?
die transsexueel zou anders met het leger heel blij geweest zijn, maar die jongens van ons proberen de achterlijkheid eers uit afganistan te verjagen ipv uit zuilen.
11 april 2009 om 21:38
Volgens mij worden die “jongens van ons” vooral met achterlijkheid in raketvorm gedecimeerd.
“Alleen maar politie” is een beetje eenzijdig denk je ook niet? Je kunt wel 30 marokkaantjes oppakken, maar als je niet investeert in de nieuwe generatie sta je er over 10 jaar weer net zo voor.
Niet dat het voor Dercks veel uitmaakt, want die doet toch niet aan mensenrechten. Voor hem is het leger die alle kinderen een headschot geeft ruim voldoende.
11 april 2009 om 21:47
Yep, en juist met “investeren” is men het spoor bijster. Niet dat ik een oplossing paraat heb, maar het probleem is zo vreselijk complex, dat niemand met een fatsoenlijke oplossing kan komen. Het is eenvoudiger om een astronaut naar Mars heen en weer te sturen, dan dit probleem op te lossen. Het enige waar je op mag hopen dat dit probleem uiteindelijk uitsterft, waarmee ik bedoel dat uiteindelijk de Marokkaanse gemeenschap gaat inzien dat enig zelfrelecterend vermogen noodzakelijk is.Ik bedoel, er is niemand die die uiteindelijk zijn kinderen voor galg en rad ziet opgroeien…
11 april 2009 om 22:38
Jaaaaa laten wij gaan INVESTEREN. Het meest verkrachte woord in de nedelandse politiek, want geld over de balk smijten doet het niet zo goed in de peilingen. En ja ik ben van mening dat sommigen de aanspraak op mensenrechten niet meer waard zijn. (Op welke mensenrechten kan deze trafo een vberoep doen bert??)
In duitsland is het probleem wat kleiner omdat daar er nog scholen zijn waar jongens die niet naar de universiteit kunnen een technisch vak leren. Je weet wel die scholen die links in dit land heeft VERBOTEN.
11 april 2009 om 22:40
brutus mag het een onsje minder naief? wordt het probleem groter of kleiner?
11 april 2009 om 22:42
@Dercks: het passief niet kunnen voorkomen van mensenrechtingenschendingen door derden (tuig dat trafo molesteert) is heel wat anders dan een overheid die actief mensenrechten schendt.
Als je meent dat “sommigen de aanspraak op mensenrechten niet waard zijn” heb je het hele concept mensenrechten niet begrepen.
Geen punt hoor, zolang je maar geen machthebber wordt.
11 april 2009 om 22:49
@dercks 22:40
Naief?? Nee, ik ben een realist. Het probleem zal wellicht groter worden,groter dan wij ons nu kunnen voorstellen. Maar uiteindelijk zal er er een zelfreiningend vermogen ontstaan in die gemeenschap. Al gaat dat waarschijnlijk nog eventjes duren.
11 april 2009 om 23:07
bert, voor mij hebben degene die zich normaal gedragen recht op meer rechten. In NL is het andersom. De dader is zielig, het slachoffer onbelangrijk. Komt door het linkse denken: de dader zal wel tot zijn daad gekomen zijn door de maatschappij waarin hij leeft. Waarom gaat het in marokko een stuk beter met dat tuig? Omdat ze daar gewoon wat minder rechten hebben, de politie eerst slaat en dan vraagt. En vervolgens worden de agenten gedekt door de overheid… einde probleem
Brutus, waar baseer jij die hoop op. Geloof niet dat daar ook maar 1 spoor van te zien is.
11 april 2009 om 23:18
@47 En jij ziet niet het probleem van de volstrekt willekeurige toepassing van rechten? Volgens de Taliban zijn vrouwen die geen burka dragen de misdadigers. In jouw redenering heeft de Talib-politie het volste recht die vrouwen op te pakken en te stenigen.
11 april 2009 om 23:47
In Marokko is het dan ook heel leuk om te wonen dankzij een politie die er op los slaat en gedekt wordt door de overheid.
Je snapt niet dat iets dergelijks op iedereen van toepassing is? Daarom heet het ook “mensen” rechten. Het is onmogelijk een onderscheid te maken tussen iemand met “meer of minder” rechten.
Een politie die de macht heeft er op los te slaan, mag op iedereen los slaan. Dus ook op Dercks of zijn kinderen.
12 april 2009 om 00:02
@48 juist niet willekeurig integendeel
@49 Niet slaan op iedereen. Heb ik daartoe opgeroepen? Slaan daar waar het nodig is. OPTREDEN. gewoon verantwoording afleggen. Mensen die andere terroriseren hebben inderdaad ook recht. Het recht om keihard aangepakt te worden. Verschil tussen links en rechts. Echt e belangen an de slachtoffers dan een hele tijd niets en dan de daders enniet andersom. Hoe toevalig is het dat alleerlei linkse fossielen proberten te beweren dat het helemaal niet crimineler worst in dit land.
12 april 2009 om 08:38
Graag wil ik mij bij dercks aansluiten: daar waar nodig is:
OPTREDEN.
Ook ben ik voor het voornemen 100 van de Slotervaartse probleemjongeren psychisch te laten onderzoeken.
Ik ben voor een grondige aanpak.
12 april 2009 om 12:46
@51 Veelzeggend. Iedereen is voor hard optreden, maar jij sluit je aan bij Dercks. Ofterwijl, wie het hardst schreeuwt, krijgt de meeste vriendjes.
12 april 2009 om 13:13
@huub
ik schreeuw niet, maar jij kiest dan dus voor het recht van de sterkste / asociaalste. ook een keuze. Over levensgevaarlijk gesproken.
12 april 2009 om 13:23
@53 Neen. Dat is precies wat mensen als jij doen, alsof andere mensen vóór dat tuig zijn. Dat is onzin. Heb jij in alle topics hierover iemand gezien die niet vond dat die gastjes aan gepakt moeten worden?
12 april 2009 om 13:28
Aleid wolfsen: “er is behoefte aan apartheid in die wijk, dus waarom zouden wij dat van links niet faciliteren van belastinggeld.” Om waanzinnig van te worden. En waar maken sommigen hier zich druk om: om boze reacties. Echt onbegrijpelijk.
12 april 2009 om 13:30
@53 als je bedoelt dat ik vind dat de politie de sterkste zou moeten zijn, ja. En ja er zijn hier nog steeds reaguurders die denken dat het vanzelf over gaat (brutus) of dat als je het tuig graties naar huis brengt (christina) het allemaal goed komt. Bert wil politie maar toch ook weer niet teveel, dus ja huub er zijn er helaas nog een heleboel die deze mensen in die wijken laten bartsen!
12 april 2009 om 13:47
@57 nee, Christina stelt dat slechts als een van de maatregelen voor. Maar aangezien jij geen problemen hebt met kinderen neerschieten, snap ik wel dat het voor jouw erg soft klinkt. Brutus zegt volgens mij nergens dat het vazelf overgaat. Maar volgens lieden als jij is iedereen die niet alleen pleit voor zwaarbewapende politie en uitzetten een linkse landverrader.
12 april 2009 om 13:55
Aangezien Dercks net zo bloeddorstig en moordzuchtig is als de gemiddelde sadist en weigert mensenrechten te erkennen, is elke andere oplossing voor Dercks “te links en soft”, vrees ik.
12 april 2009 om 18:30
@brutus: marokkanen krijgen idd automatisch hun marokkaanse nationaliteit en daardoor kunnen ze geen nederlander zijn omdat dat een overtreding van art1 vd grondwet betekent. Discriminatie is verboden in Nederland, weet je wel. Het hebben van een dubbele nationaliteit vormt wel degelijk een probleem, het is discriminatie t.o.v. autochtonen die maar een nationaliteit mogen hebben. Jij kan dat een kulargument vinden, dat zeggen namelijk alle racisten en jij dus ook, maar het is tenminste een argument en een oplossing voor mocrotuig en naffergeweld.
“Uitzetten op basis van een dubbele nationaliteit is onmogelijk, en tegen alle internationale verdragen in.” schrijf je zelf en daar heb je gelijk in en is dus des te meer een reden om de tweede nationaliteit ongeldig te verklaren. Dan heeft het noordafrikaanse/zuilense Geert Wilders Promotie Team nog maar één nationaliteit en moet na verloop van het visum Nederland verlaten. Dan worden de internationale verdragen niet overtreden. Hierbij wordt geen enkel verdrag of wet overschreden. Gewoon de wet handhaven, het is niet de eerste keer dat ik dat hier schrijf. Gewoon de wet handhaven.
Weet je waarom Marokkanen Marokkanen heten? Omdat ze de marokkaanse nationaliteit hebben en en onderdanen van de koning van Marokko zijn. Het zijn dus de kut-marokkanen van de koning van Marokko. En zo gedragen ze zich ook. Je liegt dus als je beweert dat het onze Marokkanen zijn.
@Huub: je bent niet alleen een raaskallende idioot maar ook nog eens een leugenaar. Ik heb namelijk nooit geschreven dat je je nationaliteit krijgt van de burgemeester. Art1 vd grondwet zegt dat iedereen gelijk behandeld moet worden en dat gebeurt niet als de ene groep mensen wel en de andere groep niet meerdere nationaliteiten mag hebben. Dat is pure discriminatie. Maar dat snappen racisten als jij natuurlijk niet.
@brutus en Huub: laat me aan jullie racistische bruinhemden even de weg uitleggen. Hiervandaan ga je rechtdoor naar Fok! en van daar uit richting Geenstijl. Vlak voor Geenstijl sla je rechtsaf naar Stormfront of linksaf naar Indymedia en de Internationale socialisten (iNazi’s). Veel plezier daar!
12 april 2009 om 19:01
@mark
Eng ventje ben jij.
12 april 2009 om 19:15
@Mark:
Je schreef op April 11th, 2009 at 17:11 (#18)
Sorry, maar wie raaskalt er dan?
Wat zit je de hele tijd over discriminatie te zeuren. Mensen worden wel gelijk behandeld als ze een nederlandse nationaliteit hebben. Behalve door de Wildersen van deze wereld, die mensen die daarnaast nog een andere hebben. Mensen met een dubbele nationaliteit zijn net zo min (of net zoveel) de kutmarokkanen van de koning van Marokko als van de koningin van Nederland.
Één ding moet ik je nageven: zo’n originele interpretastie van art. 1 heb ik nog nooit gezien. Ben er maar blij mee.
Verder ben ik blij dat je me even op het bestaan van zogenaamde “weblogs” wijst, ik ga eens kijken of dat wat is.
12 april 2009 om 19:21
Daaraan toegevoegd: je bent van álle raaskallende idioten op internet een van de allergrootste die ik ben tegengekomen. Voorwaar een prestatie is gezien de Eerste wet van Lucas
14 april 2009 om 12:43
[...] op de telex: burgemeester Aleid Wolfsen, de daadkrachtige Zuilense misdaadbestrijder, uit Utrecht heeft een huis-aan-huis blaadje “verboden” een artikel te publiceren [...]
14 april 2009 om 13:37
Huub Heb je enig idee welke misdrijven deze zogenaamde kinderen van jouw plegen? Daarnaast heb ik geen andere oplossing gelezen van chirstina dan een taxibedrijf beginnen en ook van jouw nog van de andere linksdragenden op deze site is een begin van een oplossing voorgesteld. Aanpakken is het woord dat jullie gebruiken, maar invullen van dat voorstel doet niemand. Door die instelling hadden wij in WO2 alleen een houten pitool om ons land te verdedigen en zijn er percentage-gewijs de meeste joden afgevoerd. Conformeren aan de grootste bek, dat is het devies van links.
15 april 2009 om 00:05
Gewoo, politieaanwezigheid is een prima begin. Raddraaiers oppakken lijkt me ook prima. Tegelijkertijd op alle mogelijke manieren die kinderen naar school schoppen is ook niet verkeerd.
Wat je met die Godwin probeert weet ik niet precies. Wel het zoveelste bewijs dat het de PVV-ers zijn die altijd weer WOII erbij halen.
16 april 2009 om 16:25
Dit artikel is te dom voor woorden. De heer Brussen kent de buurt gelegen tussen de plantsoenen en de Pionstraat/Prinses Irenelaan niet.