De echte sociaaldemocraat, strijder voor vrede en harmonie
De echte sociaaldemocraat herkent men aan de voorliefde voor harmonie en vrede. De echte sociaaldemocraat wil graag zijn rijkdom delen en ziet iedereen als gelijke. Bij de echte sociaaldemocraat is iedereen altijd welkom voor de koffie, of het nu een arme sloeber is of een rijke herenboer. Een echte sociaaldemocraat verafschuwt geweld en kijkt neer op die rechtse kleinburgers die het noodzakelijk vinden hun kapitalistische bourgeoisiebelangen en bezit als huis, auto of gezin met geweld te moeten verdedigen. De ware sociaaldemocraat is groot tegenstander van eigenrichting en stelt alles in het werk de rechtsstaat te verdedigen. Een echte sociaaldemocraat wordt lid van de PvdA. Een echt PvdA-lid gaat de Tweede Kamer in om de sociaaldemocratische waarden gepassioneerd te verdedigen. EEN STEM OP DE PVDA: NU WEET U WAAROM.
Update: OMFG! De PvdA AmsterdamKamerleden Den Haag wil de gemeenteraadsverkiezingen uitstellen “omdat het te koud is”! NEE! FAIL! Weet je wie het koud hebben? De mensen die nu geen huis meer hebben omdat er zo nodig ergens een instortmetrotunnel moest worden geboord, die hebben het pas koud.
1 februari 2010 om 11:42
Het zijn allemaal groenzoeters die politici of ze nu van links of rechts zijn. Politiek is de baggerbak van de samenleving.
1 februari 2010 om 11:57
Die kale rotkop zal binnenkort wel overstappen naar de PVV.
1 februari 2010 om 11:58
Deze vond ik ook mooi: http://www.nu.nl/politiek/2174.....ingen.html
1 februari 2010 om 12:04
Sociaaldemocraten doen toch niet aan koffie, maar aan thee?
1 februari 2010 om 12:18
Inderdaad: Hop hop, een PVDA partijthermoskan hete rooibos (/seth) in de fietstas, getooid met SP-muts de sneeuw in om campagne te voeren zodat na gedane arbeid het sneeuwballengevecht aan kan worden gegaan met de lokale jeugd. Zo lost een sociaaldemocratisch kamerlid dat op.
1 februari 2010 om 12:24
Ik kreeg toch de zorgwekkende indruk dat beide heren werkelijk dachten een goed argument te hebben gevonden om de verkiezingen uit te stellen nadat ze concludeerde dat ze kansloos gaan verliezen. Volledig overtuigd van hun goedheid en zoals een echte PvdA-er betaamt ligt het niet aan hun, maar is er een externe factor als oorzaak voor hun electoraal dieptepunt.
1 februari 2010 om 12:33
Heeft u kennis genomen van het artikel “Campagne in de vrieskou” in
Lokaal Bestuur, jaargang 34, nummer 2 van februari 2010?
Heeft u het ook zo koud bij het campagnevoeren voor de
gemeenteraadsverkiezingen?
Heeft u het ook zo te doen met al die vrijwilligers van uiteenlopende
politieke partijen die deze weken campagne voeren voor de
gemeenteraadsverkiezingen?
Bent u bereid te onderzoeken wat de voor- en nadelen zijn van
verplaatsing van de gemeenteraadsverkiezingen naar een warmer tijstip?
Bent u bereid daarbij in het bijzonder ook onderzoek te doen naar het
verband tussen opkomstpercentages en het moment van verkiezingen?
(landelijke verkiezingen hebben in alle jaargetijden plaatsgevonden)
Bent u bereid hierover onder andere advies te vragen van de Vereniging
Nederlandse Gemeenten?
En bent u bereid op basis van uw onderzoeken en de ingewonnen adviezen
een standpunt over mogelijke verplaatsing van het tijdstip van de
raadsverkiezingen aan de Kamer te doen toekomen? Zo ja, wanneer? Zo
nee, waarom niet?
1 februari 2010 om 13:27
Weet je wie het nu zéker niet koud hebben?
Wim ‘duivels dilemma’ Kok en Tony ‘won’t hesitate to do it again’ Blair. Jezus Christus, als je het arrogante optreden van die twee hebt gezien, is het opeens heel zo gek nog niet dat er ergens in Zeeland een vleespet met een knuppel opstaat. Voorbeeld doet volgen, en een fuck you-mentaliteit heb je zo aangeleerd.
Blijft over de vraag: wat zegt het over een politicus als ‘ie achter rolluiken wil wonen?
1 februari 2010 om 13:36
Ach, PvdA-ers mogen niet eens boos worden en mogen niet eens wat doen wat tegen hun politieke aard ingaat. Dat mogen alleen PVV-ers en VVD-ers, niet?
1 februari 2010 om 13:38
@8: Tony Blair mag zich verantwoorden voor Irak, dus die zal het zeker niet koud hebben, Kok is wellicht een beetje eenzaam
1 februari 2010 om 13:43
@Jan: zolang PvdA-ers als eerste zeiken wanneer een VVD’er of PVV’er voorstelt wat ruimer in de wet te zijn mbt zelfverdediging is een PvdA’er die met een honkbalknuppel kinderen onschuldige kinderen bedreigt wel heel erg droevig hoor.
1 februari 2010 om 13:55
Voor wat betreft de uitstelling van de verkiezingen: Een goed voorbeeld van hoe iets wat wellicht goed bedoeld is verkeerd wordt uitgelegd en als zwakte wordt gezien. Slechte timing.
1 februari 2010 om 14:04
@11: Nonsens. Ik heb het zelf meegemaakt hoe kinderen door het gooien van “onschuldige” “sneeuwballen” veel schade kunnen veroorzaken. Helaas zijn vaak sneeuwballen zo fijn samengeperst dat ze als stenen zijn, waardoor er bij mij wel eens een ruit is gesneuveld. Mag je niks van zeggen dus? Moet je maar als kwajongensstreek zien?
1 februari 2010 om 14:15
‘Ik heb het zelf meegemaakt hoe kinderen door het gooien van “onschuldige” “sneeuwballen” veel schade kunnen veroorzaken.’
Sorry, Jan, ik dat geval heb me vergist. Nog een geluk dat die Luuk Blom een honkbalknuppel klaar had liggen, anders waren de gevolgen niet te overzien.
PS schrijf jij even een briefje aan die arme man die we nu voor de moordenaar van Serdar Soares houden, dat we met z’n allen een beetje overtrokken hebben gereageerd
1 februari 2010 om 14:23
@14: Lezen is een vak.
Miljaar, het is bijna zoiets zeggen als iemand die een stukje worst aan het snijden is gelijk staat aan het steken van een mes in iemand.
Iemand achterna zitten met een knuppel is bedreiging. Iemand vermoorden is moord. Zie je de nuance? Ik weet het, een vies woord, in het bijzonder voor mensen die PvdA-ers linkschmenschen noemen.
1 februari 2010 om 14:35
Tssss die Jan, met z’n lezen is een vak. Nergens heb ik het over de linksmens -laat staan met zo’n webhippe sch-constructie. Bespaar me je belegen pointes, en laat die kromme vergelijkingen ook maar in je tas.
De vraag is: Waarom ren je als politicus (iemand die het godbetert van zijn woord moet hebben) met een knuppel, een honkbalknuppel Jan, achter mensen/kinderen aan. Alleen om een beetje ‘Boenders, Plokkers, Maleiers, Patjepejers!’ tegen ze te roepen. Ja, nog even.
Met diezelfde vergoelijkende denktrant van je kun je ook zeggen dat die aap die Serdar een kogel door z’n kinderhoofd joeg alleen een waarschuwingsschot wilde lossen. We zouden medelijden met ‘m moeten hebben dat ‘ie raak schoot.
1 februari 2010 om 14:39
@16: Nogmaals: lees nou eens wat ik schreef. Ik quot ze nog maar eens:
“Helaas zijn vaak sneeuwballen zo fijn samengeperst dat ze als stenen zijn, waardoor er bij mij wel eens een ruit is gesneuveld.”
Maar dat is, als ik jou hoor, een leugen?
Tsss, die Fetmann, bespaar me je kromme vergelijkingen en je belegen pointes. Politici zijn, misschien had je het nog niet door, mensen. Mensen maken fouten. Maar ik kan mij voorstellen dat je draconische maatregelen neemt – als mens – als iemand – of in dit geval kinderen – je blijfen treiteren. Het is belegen te zeggen dat je als politicus dan niet uit je slof mag schieten. Het is krom dat te vergelijken met een moord.
1 februari 2010 om 14:45
Ja, sneeuwballen kunnen heel gevaarlijk zijn hoor! Net als tandenstokers, ook al zo’n onderschat wapen. Die kunnen heel naar in je ogen komen!
En dan zwijg ik nog over waterdruppels waar in China al sinds mensenheugenis mensen mee worden doodgemarteld. Het is maar goed dat dit Kamerlid een honkbalknuppel had want het had anders zeer slecht met hem kunnen aflopen. We zouden allemaal een honkbalknuppel moeten bezitten, ook om ons te weren tegen tandenstokers en waterdruppels.
1 februari 2010 om 14:53
@Bert: Ik zal maar niet zeggen dat ik een steen bij je raam naar binnen werp – dat zou bedreiging zijn – maar ik zou wel eens willen zien hoe je dan reageert. Maar ja, sneeuwballen kunnen immers geen schade aanrichten?
1 februari 2010 om 14:57
@ Jan
Hoe bedoel je: mensen maken fouten?
De afgelopen paar jaar heeft de PvdA voorop met het CDA in Nederland een sfeer gecreëerd waarbij de normale foutmarges die mensen nu eenmaal eigen zijn, consequent worden afgestraft. Kunstenaars, cartoonisten en politici hebben zich onder druk en manipulatie door PvdA-menschen moeten verantwoorden voor de rechter, voor zaken die in een gezond mensenbrein absoluut niet als een fout worden gezien, maar als een vorm van uiting. En dan ga jij nu als PvdA’er ineens roepen dat een mens nu eenmaal fouten maakt?
Volgens mij snap jij het niet helemaal…
1 februari 2010 om 14:58
“Maar ja, sneeuwballen kunnen immers geen schade aanrichten?”
En hoe zit het met stenen?
1 februari 2010 om 15:00
@20: Je maakt een grote fout. Ik ben geen PvdA-er. Echter vind ik het inhakken op alles wat links te eenvoudig als oplossing voor alles wat fout is in Nederland.
Bovendien was het het CDA dat mensen probeerde te vervolgen, zoals met de zaak tegen die tekenaar. Het Pvda deed er niets aan.
Ik geef echter toe dat het PvdA én het CDA veel zaken hebben geïntroduceerd, of proberen te introduceren waar ik fel op tegen ben. Kilometerkastje (CDA), OV chipkaart, etc.
1 februari 2010 om 15:01
@21: Dat is precies het punt. Men ziet sneeuwballen als onschuldig, maar ik weet uit ervaring dat men daar wel stenen in stopt, tot ijsballen vormt, of op een andere manier ze zo maakt dat ze wel degelijk schade aanrichten.
1 februari 2010 om 15:04
@20: Bovendien was het het CDA dat mensen probeerde te vervolgen, zoals met de zaak tegen die tekenaar. Het Pvda deed er niets aan.
Ik geef echter toe dat het PvdA én het CDA veel zaken hebben geïntroduceerd, of proberen te introduceren waar ik fel op tegen ben. Kilometerkastje (CDA), OV chipkaart, etc.
1 februari 2010 om 15:09
@ 23
Dusdanig dat een geweldsmaatregel gerechtvaardigd is?
@ 24
En de PvdA stond er geheel onschuldig bij en keek er naar. Ken je het begrip “medeplichtig”?
1 februari 2010 om 15:11
Die postelastieken, daar zouden we ook eens paal en perk aan moeten stellen. Van die jochies maken die elastieken dan tot een bal en daar komen de de grootste ongelukken van. Hoe hard rubber kan aankomen wordt te vak onderschat.
Zelf heb ik een kettingzaag naast mijn voordeur staan want de oude eik in mijn tuin gaat in de herfst dus met eikels smijten, en zo’n eikel kan mak-ke-lijk je ruit breken he! Nou, moet je horen: één keer een eikel tegen mij ruit en ik start de Black & Decker. Ik ben ook maar een mens weet je.
Nee, dan het seizoen dat de bloesemblaadjes gaan vallen…
1 februari 2010 om 15:13
Jan, wat moet je leven eenzaam zijn zonder stropoppen.
Maar je hebt het voor mekaar, ik ga nog een keer door m’n knieën om je uit te leggen dat er best wat ruimte zit tussen ‘Mag je niks van zeggen dus?’ en een willekeurig puberstel met een honkbalknuppel achternazitten. Ik zeg nergens dat politici geen mensen zijn, noch dat het ‘een leugen’ is dat je door sneeuw heel hard samen te persen een ijsbal kunt maken, laat staan dat je met ’sneeuwballen zo fijn samengeperst dat ze als stenen zijn’ een ruit kunt ingooien. Waarom zou ik ook?
Punt is, dat een po-li-ti-cus, een ka-mer-lid nog wel, het in zijn kale harses meent te moeten halen om een sneeuwbal af te straffen met een knuppel. Of althans daarmee te dreigen. Lekker geloofwaardig ben je dan als je nog eens over de verharding van de samenleving begint. Mooi voorbeeld ook.
BTW: ik kreeg een maand geleden uit het niets een ijsbal op mijn bureau geworpen. Schrok me lam, slaakte een vloek en heb vervolgens in alle rust en met een biertje adresgegevens met mijn ‘bedreiger’ uitgewisseld. Middenin de nacht in Amsterdam-West. Kom je aan met je Zeeuwse kutdorp.
1 februari 2010 om 15:15
@Fetmann: een biertje, weet jij eigenlijk wel hoeveel schade dat kan aanrichten?
1 februari 2010 om 15:17
@27: “Punt is, dat een po-li-ti-cus, een ka-mer-lid nog wel, het in zijn kale harses meent te moeten halen om een sneeuwbal af te straffen met een knuppel. Of althans daarmee te dreigen. Lekker geloofwaardig ben je dan als je nog eens over de verharding van de samenleving begint. Mooi voorbeeld ook.”
Mijn punt is dat politici, een kamerlid nog wel, mensen zijn.
1 februari 2010 om 15:18
@ 28
Inderdaad de balans is een beetje zoek als je een gebroken ruit recht zet met een levercirosse en korsakov… Was de “bedreiger” bierdrink gerechtigd?
1 februari 2010 om 15:18
@Bert
Weet je wie je ook met een looien pijp op de kuitbeenderen moet slaan, kinderen die pijltjes schieten. Ik zie ze die dingen tot messcherpe projectielen rollen, en het gajes slaapt er geen minuut minder om als zo’n pijl je onder de bril raakt.
1 februari 2010 om 15:19
@26: Men beticht mij ervan iets niet te willen begrijpen. Ik stel dus niet dat het goed is om mensen met een knuppel achterna te zitten. Ik stel dat het menselijk is.
Ik stel dat hoewel het kinderachtig lijkt iemand achterna te zitten vanwege een sneeuwbal, zo’n sneeuwbal wel degelijk een ruit kapot kan maken. Dat iemand daardoor uit zijn slof schiet vind ik begrijpelijk. Om dat te posten met 10 maal “de echte sociaaldemocraat” vind ik dus spijkers op laag water zoeken. Wat nu als het een PVV-er was?
1 februari 2010 om 15:19
*na het lezen van comment 29 in wanhoop stuk uit tafel bijt*
1 februari 2010 om 15:21
@ 29
En ons punt is dat politici elk minimiem-foutje die wij burgers maken ons betaald zetten. Terwijl zware criminelen niet of nauwelijks worden aangepakt en politici, ambtenaren en bestuurders “slechts mensen” zijn als ze dik in de fout gaan…
Je kan van ons als burgers geen verantwoordelijkheidsgevole verwachten als je zelf niet eens het goede voorbeeld wilt of weet te geven.
1 februari 2010 om 15:23
@ 32
Dan noemde we het “daadkrachtig” nou goed?
Als je stelt dat iets “menselijk” is, dan praat je dat dus wel op verkapte wijze goed…
men·se·lijk bn, bw 1 mens zijnd 2 vd mens (afkomstig), de mens eigen, de mens betreffend 3 welwillend, humaan
1 februari 2010 om 15:23
Ja zo stel ik dus dat het best begrijpelijk is als iemand uit zijn slof schiet omdat hij wéér zo’n levensgevaarlijk wit klapbesje uit een blaaspijp tegen zijn achterhoofd krijgt. je zult je maar net omdraaien en dat besje in je oog krijgen! Natuurlijk is het niet goed om kinderen dan achterna te zitten met een sabel maar zo’n besje kan wel degelijk een oog kapotmaken. Dat je daardoor uit je slof schiet is heel begrijpelijk. Om daar dan over te zeiken is echt spijkers op laag water zoeken.
1 februari 2010 om 15:23
@25: Nee. De nuance is dat ik niet denk dat het wat met sociaaldemocraten te maken heeft, maar met menselijkheid. Het is fout, maar wel te begrijpen. Om een met-knuppel-kinderen-bedreigende-politicus dus af te branden kan ik zeker waarderen, maar diskwalificeer je zelf niet door daar sociaaldemocratie bij te halen. Daar heeft het van alle dingen nou juist niet mee te maken.
Hoeveel mensen wandelen door rood hoewel dat niet hoort? Ik keur dat ook niet goed. Als een PvdA-er door rood loopt, een sigaret wegwerpt, veel te snel rijdt, gaan we daar dan ook over posten en 10x sociaaldemocratie herhalen?
1 februari 2010 om 15:26
@34 en 36: Nogmaals, het is niet goed. Maar waarom moet daar de sociaaldemocratie voor worden bijgesleept?
1 februari 2010 om 15:27
“Als een PvdA-er door rood loopt, een sigaret wegwerpt, veel te snel rijdt, gaan we daar dan ook over posten en 10x sociaaldemocratie herhalen?”
Is dat dan niet menselijk zo’n reactie?
Of zijn alleen PvdA’ers die “menselijke” geweldsuitbarstingen vertonen?
1 februari 2010 om 15:27
Het belagen van onschuldige kinderen met een honbalknuppel verhoudt zich inderdaad volledig tot door rood lopen of een peuk wegwerpen. Andere prima vergelijkingen: de appel en de peer, de tang en het varken, de vlag en de modderschuit en de kanker met verkoudheid.
Voorwaarst met Jan! En niet vergeten!
1 februari 2010 om 15:28
@ 40
ZE ZIJN NIET ONSCHULDIG… Een sneeuwbal kan een ruit beschadigen…
1 februari 2010 om 15:28
Ohja, ik ook zo. Net zo schuldig als door rood lopers en peukenweggooiers. Die gore misdadigers.
1 februari 2010 om 15:30
Onmenselijk is het…In tegenstelling tot met een knuppel op ze afreageren…
Ik begrijp nu ook waaromn Israel het met tanks opneemt tegen die tievuskinderen… Het is gewoon menselijk… en ik maar al die tijd denken dat het misschien disproportioneel is…
1 februari 2010 om 15:33
@39: Neuh, dit is geen geweld, dit is bashing, dit is demonisering.
@42: Je bent geen misdadiger als je een peuk weggooit of als je een sneeuwbalt gooit. Maar om elke keer PvdA11!!!11 te roepen als iemand of iets van het PvdA in het nieuws komt is ook overtrokken.
Kijk je stukje met dat interview met die 2 PvdA-ers vind ik leuk. Dat is satire. Dit is geen satire, dit is een artikel van pagina 10 in een lokale krant dat opgeblazen wordt als iets wat model staat voor de sociaaldemocraten. Ik ben daar apert op tegen.
1 februari 2010 om 15:35
Voor mensen die fietsen met zijwieltjes afpakken, in elkaar trappen en de berijder ervan een Luger op het hoofd zetten, heb ik trouwens ook veel begrip. Je moet er niet aan denken, hoe je auto eruitziet als zo’n mannetje de macht over het stuur verliest en z’n Loekie zo bij je naar binnenrijdt. Doodschieten gaat me te ver, maar het argument van de stok is hier best op zijn plaats.
Kleuters met oranje vlaggetjes op de bagagedrager mag je trouwens ook preventief ruimen. Niets zo bedreigend als een twee meter lange zweep die je bij eerste de beste bocht een striem in het gezicht kan slaan.
1 februari 2010 om 15:36
@44: Ja, de verhouding is er weer. Het PvdA is dus verantwoordelijk voor de tanks in Israel?
1 februari 2010 om 15:38
@45: precies, jij begrijpt ‘t.
1 februari 2010 om 15:41
@ 44
“Demonisering?” Alsof PvdA’ers zulke “engeltjes” zijn…
Laat me niet lachen.
Hint:
Waarom denk je dat de wet een dergelijke uitbarsting als die van je PvdA-collega bestraft en iedereen met een dergelijke mening als bovenstaande, alle vrijheid gunt zich te uitten…
1 februari 2010 om 15:44
@ 46
Nee, ik had juist van je begrepen dat de PvdA geen verantwoordelijkheid draagt uit een humaan oogpunt… Dus de PvdA is niet verantwoordelijk voor de tanks, maar hebben wel alle begrip voor de humane reactie van Israel op stenengooiende kinderen, want stenen kunnen ruiten slopen (ijs hebben ze daar niet). Of gaat die redenering niet op?
1 februari 2010 om 15:46
@48: Dat laatste is slechts afwachten. Met het PVV en de CDA aan de macht zullen we het veeeel beter krijgen. Zal goed zijn voor de vrijheid van meningsuiting in dit land.
1 februari 2010 om 15:46
@49: Ik meen niet dat het PvdA protesteerde.
1 februari 2010 om 15:48
@48: Overigens bestraft de wet niet. Dat doen rechters. Maar dat is volgens bepaalde bronnen een links bolwerk, dus krijgt deze man geen straf.
1 februari 2010 om 15:51
@ 50
Meen je dat nou echt?
Ik zie een verdere ernstige inperking van mijn rechten als rechtvaardiging voor de menselijke reactie desnoods geweld toe te passen om deze weer te verwerven.
@ 51
Nee tuurlijk niet, het is ook maar een menselijke reactie…
1 februari 2010 om 15:52
@ 52
Ja de wet dient slechts als leidraadje om op terug te vallen, mochten de rechters het even niet meer weten..
1 februari 2010 om 15:59
@Jan
De sociaaldemocraat die zich bedient van moralistische praat is de eerste die zich er aan zal moeten houden.
En wat dachten jullie eigenlijk van het gegil van die kinderen? Stop er vijf bij elkaar en je ik garandeer je een gehoorbeschadiging waar je met een mp3-speler alleen maar van kunt dromen. Dat je dan gelijk een bezetene met een vlindermes begint te dreigen is niet meer dan gerechtvaardigd!
Ik bedoel, zo’n lieflijk kinderstemmetje kan gewoon een dodelijk wapen zijn en we zijn allemaal menselijk.
1 februari 2010 om 15:59
@53: ik snap niet het eerste deel van je reactie. Hoe wil je dit tegengaan? We hebben nu het voorstel voor de kilometerkastjes, de al ingevoerde OV-chipkaart, ik gok dat kindermisbruikers in niet al te lange tijd naambordjes moet hebben en dat dit zal worden uitgebreidt naar andere misdadigers. Dat laatste zonder inmenging van het PvdA – hoewel ik ook geen bezwaar van hun kant verwacht.
1 februari 2010 om 16:00
@54: Een wet kàn niet straffen. Als dat zo was hadden we deze post hier niet.
1 februari 2010 om 16:02
@55: Jij bent nu ook moralistisch.
1 februari 2010 om 16:06
@56
Het is ‘zal worden uitgebreid’.
1 februari 2010 om 16:08
@59: wederom moralistisch.
1 februari 2010 om 16:11
Het moraliseren is in mijn ogen tot daar aan toe, het niet naleven van je eigen moraal is de crux.
1 februari 2010 om 16:12
Nou over dat gegil van kinderen maakt de ChristenUnie-jeugd zich dus ook veel zorgen. Die zijn nu nog aan het bidden maar het zou goed kunnen dat die binnenkort met een voorstel komen om alle kleuters verplicht met geluidsbegrenzers uit te rusten.
1 februari 2010 om 16:15
@Bert
Precies wat dit land en onze kinderen nodig hebben, de drie B’s: Begrenzing, begrenzing en een baseball-bat.
1 februari 2010 om 16:29
@61: Ga je nu jezelf ophangen ofzo? Iets met moraal enzo…
1 februari 2010 om 17:36
Die honkbalknuppel Blom heeft trouwens wel een heel vette onderkin voor een socialist.
1 februari 2010 om 17:44
En overigens is stelselmatig doof zijn voor elkaars argumenten wat mij betreft ook een vorm van geweld waartegen met harde hand (of knuppel als die in de buurt is) mag worden opgetreden.