Dom links in de praktijk
” Het was, is en blijft een idioot die Bert. Jongen toch, als je het niet begrijpt, zwijg dan gewoon.
Domheid komt in veel vormen maar het is inmiddels een jaarlijkse traditie de totale domheid te mogen verwelkomen als reactie op mijn Zomergasten-recensies. Ook dit jaar weer zijn er mensen die het begrip “recensie” maar moeilijk kunnen plaatsen, zoals bovenstaande “SantaX” bewijst. Deze persoon is het namelijk niet eens met wat ik vind, dus heb ik het niet begrepen. Juist ja. Wat is deze Santax voor persoon? Ach, leest u even mee in zijn recente Geenstijl-comments (die godbetert werden gespamd onder een topic dat totaal ergens anders over ging):
Iedereen met minder dan een 3 a 4 ton per jaar netto gaat nu betalen voor de rechtste hobbies. Alleen zijn die hobbies dan nogal egocentrisch en zeker niet in het algemeen. Denk aan 4 de huis, denk aan 2de sportwagen. Denk aan Gerrit…. Erg is dit. Het meest erge is nog wel dat Wilders (een man die ik oprecht haat) al zijn standpunten heeft laten vallen en zijn kiezers zien het nog steeds niet. Dit mag oprecht een ramp heten. Serieus, dat de VVD (ook niet mijn favo’s ) in het kabinet komen, prima. Het volk heeft dom gekozen, maar het CDA?????? Dat is toch godverdomme een belachelijke vertoning. Waarom nog kiezen? Waarom nog gebruik maken van je stemrecht? Heeft geen enkel doel. Net als de vorige verkiezingen zit de grote winnaar er weer niet bij. Toen de SP, nu de PVDA.
—
Dat is wel een bron die je daar erbij trekt he…. Nu.nl… heb je daar ooit een artikel gezien zonder spelfauten of ontbrekende woorden? Dat kan beter.
—
Dat is toch van nu.nl? Is dezelfde gast? Heb je nog een andere recensie? Of blijf je jezelf pluggen hier? Who cares what die klootviool ervan vind? Als hij het kut vind zou het voor een beetje slim mens al een teken moeten zijn dat het verplichte kost is om te kijken!
Ah! De linkse Waarheid is hier aan het woord. Jan Marijnissen is GOED en iedereen die dat anders vindt is een idioot die het niet heeft begrepen. Het is altijd weer fijn te ontdekken dat de linkse waarheidbezitters bereid zijn hun waarheid aan de rest van het volk op te dringen. Of ze zichzelf nou SantaX noemen of Sergei, het zijn en blijven altijd weer de hoeders van het linkse gedachtegoed die op de meest agressieve wijze hun mening opdringen en anderen het liefst het zwijgen opleggen. Zoals de kogels van links komen, komen ook de opdringerige comments en mailtjes (serieus, wtf? Wat kan mij je mening schelen denk je? Begin zelf een weblog ofzo) van links.
Welnu, “SantaX”, ú bent hier de idioot die het niet begrijpt. U heeft geen kennis van recensies, begrijpt niet wat meningsvorming inhoudt, kunt meningen niet op waarde beoordelen en kunt duidelijk niet overweg met subjectieve oordelen. U leeft dus in een staatsvorm, een democratie, die het slecht met u voor heeft. Ik raad u met klem aan zo snel mogelijk te emigreren naar Noord-Korea. Daar staat men als één man achter uw abjecte monomane wereldopvatting en verdwijnen alle overige meningen netjes in het concentratiekamp.
Maar blijf in Godsnaam van mijn weblog weg. Ik kan al die domheid niet meer aan namelijk. Het doet gewoon teveel pijn om te zien hoe onopgeleid, onnadenkend, bekrompen en stupide vele Nederlanders nog altijd zijn als het om meningen gaat. Voor wie niet begrijpt waar ik het over heb, kijk even in de reacties op de grootste rioolput ooit een soort onbestraalbare tumor van het internet waar uitsluitend psychopaten, complotdenkers en woonwagenkampbewoners zich verzamelen genaamd Nujij.nl en het zal voorgoed duidelijk zijn. Als dat “het volk” is waar Jan Marijnissen zich sterk voor maakt, word ik spontaan VVD-lid. Ik ga nog liever failliet aan een rechts kabinet dan dat ik ook maar één eurocent moet afdragen voor het soort extreem links vrijheidshatend tuig waar mensen als “SantaX” zich tussen bevinden.
Prutsers en dwazen op het internet. Uiteindelijk wen je er nooit aan. Maar één ding hebben ze de afgelopen jaren duidelijk gemaakt, vooral via het internet: de linkse ideologie is de meest intolerante, conservatieve, beperkende, betuttelende en tirannieke ideologie ooit.
28 juli 2010 om 11:15
“Prutsers en dwazen op het internet. Uiteindelijk wen je er nooit aan. Maar één ding hebben ze de afgelopen jaren duidelijk gemaakt, vooral via het internet: de linkse ideologie is de meest intolerante, conservatieve, beperkende, betuttelende en tirannieke ideologie ooit.”
Amen.
28 juli 2010 om 11:28
Met vooral veel dank aan Joop.
Serieus, zonder mensen als Van Jole zou ik denk ik geen VVD hebben gestemd.
28 juli 2010 om 11:31
Van Jole heeft een zeer geschikt vingertje voor het Afrikaanse olifanten vingeren. Zonder van Jole zou het sportieve karakter van deze hobby verloren gaan.
28 juli 2010 om 11:35
Toch nog even hier op verder. Die linkse mening (of welke eigen mening dan ook) is het punt niet. Ieder z’n ding en zo. Wat echter zo enorm frustrerend is (en altijd blijft) is dat die meningen nooit onderbouwd worden en daarmee een air van moraal en eigen gelijk uitstralen:
”Jongen toch, als je het niet begrijpt, zwijg dan gewoon.”
Alsof je op basis van die totaal inhoudsloze opmerking zélf zou moeten weten wat je nou eigenlijk fout gedaan hebt, om vervolgens tot inkeer te komen en te zeggen ‘Sorry, Commenter X, u heeft helemaal gelijk, what the hell was I thinking.’ Maar het zijn dus vaak wel ‘meningen’ uit de linkse hoek die op die manier neergezet worden. Niet alleen in kortzichtige comments (want daar is rechts schreeuwend, xenofoob en te-dom-om-te-poepen NL ook heel goed in), maar ook op sites als (daar is-ie weer): Joop.nl. Het eigen linkse gelijk is het Hoogste Goed en dient aan IEDEREEN opgelegd te worden. Met wetten en wetjes, door regeltjes en ‘administratieve sancties’ en ALTIJD appellerend aan de gedachte dat mensen zelf heus wel (moeten) snappen dat het zó moet, en niet anders. Het maakt me regelmatig pisnijdig dat zulk volk, die linksregenteske missionairissen, aan zo veel touwtjes trekken in dit land en de meest bizarre maatregelen, subsidies en dagelijkse praktijk negerende ‘oplossingen’ kunnen lanceren zonder enige rationele onderbouwing maar puur gestoeld op wat zij zien als Het Enige Gelijk. En dat soort volk verlengt zich op internet in de vorm van bovengenoemde SantaX’en, maar ook minder anoniem, als zogenaamd intelligente personen als Van Jole: http://twitter.com/2525/status/19674036145
Links prima, maar het zou zo fijn zijn als ze eens een keer wat onderbouwing gaven voor hun gedachtegoed zonder altijd in de onterechte veronderstelling te zijn dat iedereen zo ook wel snapt waarom ze gelijk hebben – en dat degenen die het zogenaamd níet snappen, ‘gewoon moeten zwijgen.’
28 juli 2010 om 11:42
Wij vinden Bert wel leuk.
28 juli 2010 om 11:43
Ik hoorde een keer een verhaal van een ‘PvdA prominent’ die een mooi huis had en flinke auto. Hij zei: “Zoals ik het heb, zo zou iedereen het moeten hebben. Maar meer is misdadig.”
28 juli 2010 om 11:44
Ik hoorde onlangs iemand beweren dat de PvdA de grote winnaar is omdat ze volgens de peilingen meer zouden verliezen. Minder verlies is dus pure winst… En daarom is Nederland ook wereldkampioen voetjebal.
28 juli 2010 om 11:46
SantaX: http://bit.ly/bP4rjf
28 juli 2010 om 11:47
,,Voor wie niet begrijpt waar ik het over heb, kijk even in de reacties op de grootste rioolput ooit, een soort onbestraalbare tumor van het internet waar uitsluitend psychopaten, complotdenkers en woonwagenkampbewoners zich verzamelen, genaamd Nujij.nl en het zal voorgoed duidelijk zijn.”
+1 voor dit stijlbloempje
28 juli 2010 om 11:50
Maar goed, Bert die VVD stemt.. De partij van de corpsballen..
Nu nog trouwen en je kinderen laten dopen.
28 juli 2010 om 11:50
Nee dit is een dom verhaal Bert. Of liever gezegd: bewust polariserend. Want ik kan met hetzelfde gemak een rechtse reaguurder van de Telegraaf-website citeren die een verhaal houdt in dezelfde toonsoort.
En vervolgens kan ik precies hetzelfde stukje schrijven, maar ‘links’ vervangen door ‘rechts’. Nee, een beter verhaal beter nog. Rechts lijdt aan een soort permanente onblusbare verongelijktheid, waardoor ze vinden dat ze luidkeels fatsoen en respect mogen eisen van iedereen, terwijl ze zelf bot en kwetsend mogen doen tegen alles dat niet bevalt. En dat is veel. Want als je het niet 100% met ze eens bent, kunnen ze dat simpelweg niet aan.
Zie je wel?
28 juli 2010 om 11:52
@ ach en wee:
http://www.encyclo.nl/begrip/stijlbloempje
Wat is er verkeerd aan deze beeldspraak?
28 juli 2010 om 11:57
Meen je dat écht Brechtje?
28 juli 2010 om 11:59
God, daar is Brechtje weer. Het levende voorbeeld van dwingend links. En uiteraard met de JIJ-bak, want om goede argumenten zitten dit soort zichzelf verhevend voelende ivorten toren bewoners eigenlijk ALTIJD verlegen.
Ja je kunt het ook omdraaien. Je kunt het ook psychologiseren. Je kunt ook op de man spelen, je kunt een stropop bedenken zoals de oud linkse Ach en Wee dat doet (aanvallen op schrijfstijl of spelfouten is een ander favoriet middel van mensen die perse hun gelijk willen halen) en natuurlijk het onderwerp totaal kapen en er je eigen onderwerp van maken. (Heeft u al gezien wat “Rechts lijdt aan een soort permanente onblusbare verongelijktheid, waardoor ze vinden dat ze fatsoen en respect mogen eisen van iedereen, terwijl ze zelf bot en kwetsend mogen doen tegen alles dat niet bevalt” verder met dit topic te maken heeft?)
Voor de goede orde mensen, deze Brechtje is een hardcore Groenlinks-ideoloog. Over dit soort mensen hebben we het. Mensen die, zonder enige uitleg, binnendringen en roepen “NEE DIT IS DOM!”. Uiteraar met gebruik van je voornaam in een zin. Dat doen intercendentes ook altijd, zo benadrukken ze hun superioriteit.
Overigens heeft dezelfde Brechtje deze JIJ-bakken al tot vermoeiends toe herhaalt op twitter. Dit onderschrijft wel wat Bart N zegt: het komt altijd weer neer op: “”Jongen toch, als je het niet begrijpt, zwijg dan gewoon.”
Het wachten is nu op de voorspelbare reactie van Brechtje die begint met “JA MAAR JIJ…”.
@Wilhelm T: dat de VVD een corpsballen en kruidenierspartij
is ben ik volledig met je eens, maar wat dat met trouwen en kinderen te maken heeft ontgaat me volledig.
28 juli 2010 om 12:00
@Sytze check profiel: http://twitter.com/brechtje
Dit is beyond JOOP.
28 juli 2010 om 12:01
Weten jullie trouwens wat ik kan? Al jullie comments omdraaien en dan hetzelfde opschrijven maar dan in mijn voordeel, muhahahaha! /linksmodus.
28 juli 2010 om 12:01
@ Sorry Bert,
het was lief bedoeld.
28 juli 2010 om 12:04
Oh mijn lieve god… Brechtje, zo’n linksmens met vrijheidsfobie. Check ook die site: http://www.brechtje.nl/
28 juli 2010 om 12:05
Wat de neuk is een hybride racefiets?
28 juli 2010 om 12:07
@ Bert
ROFLOL ik zie nu pas in comment 14 hoe je het opvat. Ik wilde slechts zeggen dat jouw formulering mij deed grijnzen achter het scherm.
28 juli 2010 om 12:09
Sytze en ik stellen nogal eens dezelfde vragen. Een hybride racefiets….tsja. Kun je daarmee een accuutje laden tijdens het fietsen en dan later de stroom uitdelen aan onrendabelen??
28 juli 2010 om 12:14
@ach en wee: NOEM HET DAN OOK GEEN STIJLBLOEMPJE!
28 juli 2010 om 12:18
Of is een hybride racefiets misschien een kek scheurijzer met kleuterachtige zijwieltjes?
28 juli 2010 om 12:19
Kut, ik hoor een koe…
28 juli 2010 om 12:22
Voor dom links zie http://www.joop.nl/ voor dom rechts zie http://www.elsevier.nl met name onder de columns van Ellian.
Het ontloopt mekaar niet veel.
28 juli 2010 om 12:24
Ik vind Jan Marijnissen ook goed.
28 juli 2010 om 12:32
Brechtje lijkt me behoorlijk lesbo, ja, dat is ook relevant.
Ik vond die opmerking van Marijnissen met de strekking ‘het gaat erom of mensen deugen ja, of nee’, wel behoorlijk eng.
als ik wist in welk kraakpand die SantaX woonde, ging ik er de hele dag met mijn Hummer langsrijden, lekker zieken (en gesteld dat ik die had).
28 juli 2010 om 12:35
Brechtje als naam is behoorlijk verneukeratief. Verwacht je een leuklief sproetenmeisje in een net iets te groot badpak, krijg je een dikke tuinbroektrol uit ‘64.
28 juli 2010 om 12:38
ik denk dat ze een hybride racefiets (whatever that may be) rijdt om een enorm betrokken milieustandpunt te maken.
My guess hoor…
28 juli 2010 om 12:49
HEBBES!!!!!11!!
http://www.velofilie.nl/images/supertrike.jpg
28 juli 2010 om 12:57
Er bestaan echt fietsgekken… Hier: http://www.ronaldschot.nl/fietskeuze.htm de sporthybride, een echte alleskunner. Vroeger noemden we dat gewoon een fiets.
28 juli 2010 om 12:58
Mooi stijlbloempje inderdaad, of hoe je het maar wilt noemen. Om deze redenen (haatberichten enz.) ben ik ook maar blij dat Bert een weblog heeft waar ik heen kan, in plaats van een eigen weblog. Ik denk dat Bert heel veel aan joga of meditatie doet, of gewoon veel rookt en zuipt, want een normaal mens was allang overspannen geworden van een dergelijke continue lading links gelijk. Keep up the good work, Bertje!
28 juli 2010 om 12:58
Shit, mis ik weer alle lol, nou heb je die SandbaK zeker al gepermabant?
28 juli 2010 om 13:08
SantaX:
http://humor.commongate.com/po.....otos/38441
28 juli 2010 om 13:12
Dit is er een de Bianchi Cameltoe. http://www.derks-wielersport.n.....a17dea8104
28 juli 2010 om 13:20
Bianchi Cameltoe… Klinkt als porno-actrice
28 juli 2010 om 13:26
Hey Sytze, verkaansie gehad? Twee weken met de caravan aan de IJzeren Man gelegen?
28 juli 2010 om 13:29
… / psychosociale hulpverlening aan Sudanese vluchtelingenkinderen / twee katten: Tijger en Kyra / volle boekenkast / tekenen: cartoontjes, pen, potlood, aquarel / oprichter GroenLinks AmbtoNetwerk / net rijbewijs gehaald / bestuurswerk: onder andere Webgrrls / …
¡Repsect!
28 juli 2010 om 13:31
Als je dit leest zou je bijna denken dat het internet een haatmachine is ;)
Overigens heeft Brechtje natuurlijk helemaal gelijk. Domme reacties hangen niet af van links of rechts. En dan is het wel jammer dat Bert niet verder komt dan wat jij-bakken en persoonlijke aanvallen, om te maskeren dat hij het eigenlijk met haar eens is.
28 juli 2010 om 13:32
He Klijmij! We hebben bijna dezelfde avatar zie je dat!
28 juli 2010 om 13:36
@Conan: neen, 120 dozen en andere meuk van Utrecht naar Brabant laten verplaatsen. Het is een feit, sinds 14 juli (viva!) ben ik Brabander. En toen was het wachten op de PeuTeuTeu voor verbinding. Volgens de brief komt die verbinding er over 3 weken…
28 juli 2010 om 13:36
Ah, dus om te bevestigen dat Groenlinksers niet verder komen dan JIJ-bakken gaat Michel Klijmij daar nog maar eens over heen door voor mij maar in te vullen dat ik het “gewoon met haar eens ben”. Want alles wat ik anders zeg valt natuurlijk in een pracht van een psychologisering uit te leggen als “maskeren”. Kijk, zo is de wereld eigenlijk altijd zoals jij hem hebben wilt.
Mooi werk. Ook in Gouda zijn alle Marokkanen lief vermoed ik.
Maar hoe groot is die plaat voor jullie harses precies?
28 juli 2010 om 13:38
Whoehaaaaa, de ene GroenLinkser die zegt dat de andere GroenLinkser gewoon gelijk heeft. Hoezo een verrassing?
Gefeliciteerd Klijbrij! Doe jij Brechtje of zo?
28 juli 2010 om 13:43
Ik weet nog dat Gen. Custer zei bij de slag om Little Big Horn ” The only good leftist is a dead leftist” of woorden van die strekking. Toen kon dat nog gewoon.
@Sytze, dan bende nou unnen echte Balkumse boer?
28 juli 2010 om 13:48
@Conan: peerden, ze doen hier veul mee peerden.En verder is het hier nogal hybride: hier om de hoek zit een kamelenmelker, verderop een lamafokker en daarnaast woont een walibikweker. Goed boeren, in Balkom. BOOOAARP.
28 juli 2010 om 13:53
@Sytze en dan op zaterdag lekker shoppen in Mi’rroy!
28 juli 2010 om 13:57
M’roi? Hebben ze daar winkels? OF NIE?
28 juli 2010 om 14:03
Sytze woont gezellig naast Toos van der Valk.
En zondag zeker lekker uit eten bij vd Valk Nuland, dat deden wij vroeger ook veel(of bij de Witte in Vught). Lekker deftig dineren: kip, friet en appelmoes van een ijzeren schaal.
28 juli 2010 om 14:04
Mis ik nou dat Sytze in Brabant woont?
WHY????????
28 juli 2010 om 14:06
@Bert, ik heb gehoord dattie eigenlijk naar Maaskantje wilde.
28 juli 2010 om 14:11
WHY??????
Omdat ik een stukkie bosgrond over had waar de gemeente zonder erg een bouwbestemming aan had gegeven. Dat was toch een vette bonus :-) van ruim 7 ton. Als je dan een gemiddelde stadshut in Utrecht verkoopt, kun je van de opbrengst een knap huis bouwen… want de grond heb je gratis.
28 juli 2010 om 14:18
@Sytze, jij vuile mazzelpik. Ik probeer al tijden op een oude vervallen boerderij weer een woonvergunning te krijgen en dat lukt niet eens!! In dezelfde buurt nota bene. Daarnaast heb ik (ook in de buurt) bosgrond verkocht voor klanten, dat spul is helegaar niets waard. Net iets meer dan 1 euro per m2.
28 juli 2010 om 14:22
Klopt Sneb, en nu is het € 380 de meter waard. Maaruh, een bestemmingswijziging moet met goede argumenten wel te regelen zijn, lijkt mij. Gemeente Gestel?
28 juli 2010 om 14:28
Nee Schijndel, maar het ligt wel wat ingewikkelder. Wat wel hetzelfde is het enorme verschil in waarde van een stukje grond met of zonder woonbestemming. Lijkt de jackpot wel.
28 juli 2010 om 14:36
Goeie plek ook om Q-koorts op te lopen dat Brabant tussen die boeren; maar dat is OT. Ik wilde nog zeggen: Er is naar eigen zeggen maar 1 volkspartij en dat is de VVD !!11!!!!1! Wat Bert er verder ook van zegt…
28 juli 2010 om 14:47
Dan maar Q-koorts.
Ik bedoel, voor het zelfde geld loop je die niet op (altijd veilig geitenneuken!!!1!!) en leef je langer door de schonere lucht. Je kunt het ook positief zien.
28 juli 2010 om 14:55
En hier de onderbouwing: http://www.rivm.nl/cib/binarie.....-60500.pdf
@56 Sytse Natte theedoek of burka omknopen tegen het stof als je in de omgeving gaat fietsen en er is niks an de hand.
28 juli 2010 om 15:05
Ik weet dat ik in besmet gebied zit splinter. Maar goed, in Utrecht had ik dagelijks Spiriva en Seretide nodig om überhaupt te kunnen ademen. Dat is hier wel even wat anders.
28 juli 2010 om 22:29
“Bert Brussen Zegt:
28 juli 2010 om 11:28
Met vooral veel dank aan Joop.
Serieus, zonder mensen als Van Jole zou ik denk ik geen VVD hebben gestemd.”
Die Bert…tja
28 juli 2010 om 22:36
Zo moest ik ook ergens lezen dat vvd-stemmers dom en egoïstisch zijn, omdat ze alleen vanwege de HRA op de vvd stemmen. Ik heb niet eens een koopwoning.
28 juli 2010 om 22:46
Overigens ben ik best bereid om wat meer belastingen aan kansarmen te geven, maar de ’slachtoffers’ waarmee linkse mensen altijd op de proppen komen zijn altijd kansloze rukkers die te lui, lomp en egoïstisch zijn om hun eigen broek op te houden.
28 juli 2010 om 22:57
Oh, dat zei Jan Marijnissen ook al. VVD-ers stemmen vooral met hun eigen portemonnee, of iets dergelijks. Gevolgd door het gebruikelijke de-crisis-kwam-van-rechts gewauwel.
28 juli 2010 om 23:01
Ja “de crisis kwam van rechts” schijnt inmiddels achterlijk populair te zijn.
28 juli 2010 om 23:15
De kredietcrisis heeft de Overheid weer zelfvertrouwen gegeven. Regulering van de markt is weer helemaal in, de sukkels(Links en de Christen Democraten) denken dat als ze de samenleving niet maakbaar kunnen maken dan de economie maar.
28 juli 2010 om 23:16
Ik snap het fenomeen Sara Kroos niet(nu op ned3).
28 juli 2010 om 23:36
Crisis ontstaat gewoon door kuddegedrag van mensen, zo’n rally op wall street of huizenbel is niets anders dan de loveparade. Maar omdat de mens zelf zo ontzettend complex in elkaar steekt, kun je dat simpele gedrag niet sturen. En dan komt er weer een gelovige die beweert dat het aan het systeem ligt en dat hij een veel beter systeem heeft, waardoor die mensen zich wel ‘goed’ (lees: zoals hij het graag ziet) gaan gedragen. En mensen die het daar niet mee eens zijn, zijn dom.
28 juli 2010 om 23:59
Ja en voor je het weet loop je zelf mee te schreeuwen en de zaken radicaler te stellen om de vermeende domheid van de ander maar te compenseren.
Gelukkig zijn wij bij BBRUSSEN niet zo. Zouden meer mensen moeten doen ;)
29 juli 2010 om 00:07
‘de linkse ideologie is de meest intolerante (…) ideologie ooit’. Dat klopt, dat is ook de zwakte van links, wereldwijd, en daarmee doel ik op de versplintering. Dus waar maak je je druk om? Je lijkt Bill O’Reilly soms wel met je argumentatie.
29 juli 2010 om 00:23
Naarmate online discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking tussen Groen Links en Noord Korea één.
iemand een naam voor deze wet.
29 juli 2010 om 00:40
Het pus van de nacht heeft zich weer gemobiliseerd.
29 juli 2010 om 00:52
@ Goran, ja want wat één Groenlinks-ideoloog/symphatisant verkondigt staat dus gelijk aan het volledige partijprogramma van Groenlinks? Wat volgens jou bijna identiek is met het gedachtegoed van Il Jung…denk t niet.
Elke partij, ideologie, stroming, beweging, etc heeft trouwens zo zijn idioten; van Afshin Ellian tot aan Gekke Greetje Duisenberg, SantaX, Brechtje en zo nu en dan Bert Brussen.
29 juli 2010 om 01:01
is die Santax die man die in de trein wel eens liedjes zingt?
29 juli 2010 om 01:06
@Fais,
Het was kritiek op Bert, voor de vergelijking met noord korea, niet andersom, maar jij zat nog in de terug schiet modus blijkbaar.
Don’t shoot anything that moves. Dat is weer een beetje te amerikaans, als we dan toch in de landen en stromingen zitten.
29 juli 2010 om 05:46
Oja, die über wereldvreemde opmerkingen over ‘Amerika’ ontbraken nog in de linkse mantra’s / mantri. Heerlijk hier in southern CA. De gasten die bewust ‘anything that moves killen’ zitten aan de andere kant van de pool. Tenzij bomaanslagen op markten , treinen en meisjesscholen gezien moeten worden als handelen binnen GC. Trouwens, Nederlands multiculturele samenleving is een nachtmerrie in vergelijking tot de US. Een ander geinig voorbeeld van dom gezwatel betreft het voetbal. Werkelijk IEDEREEN weet dat Nederland in de finale stond. 2 dagen geleden begon een pompbediende over Robben… hij had in de krant gelezen dat ie gaat trouwen…
29 juli 2010 om 08:28
Waar zit jij Sabian?
29 juli 2010 om 08:50
Sabian is vrijwilliger bij de Border Patrol.
29 juli 2010 om 09:45
@66 ome ger uit mokum
Ik vind de crisis zeker wel aan de overheid toe te schrijven. Natuurlijk ook aan de complete achterlijkheid van veel bankiers, maar de omgeving om dergelijke dingen uit te spoken is zeer zeker gecreëerd door de overheden.
Dus zowel door links als rechts.
Allereerst is door de overheid de goud standaard afgeschaft en werd het mogelijk voor een bank om +/- 15 keer meer geld uit te lenen dan ze daarwerkelijk bezitten.
Wat het uiteindelijke gevolg is dat iedereen die geld heeft (en het niet uitgeeft) een idioot is en iedereen die veel leent en leveraged een held is.
En westerse overheden gaven het ‘goede’ voorbeeld door flink te lenen. Leveragen op de groei/toekomst enzo noemen ze dat.
Nu ben ik nou ook niet zo’n geweldige fan van een goudstandaard, maar als je besluit om dat af te schaffen en de banken allemaal met virtueel geld te laten spelen, dan betekent het dat je hele(!) goede reguleringen nodig hebt – als je tenminste een stabiele economie leuk vindt.
Bijna iedereen die in de virtuele geld handel zit boeit het geen eene flikker of de economie goed gaat, want geld kan je altijd verdienen zolang die stock market maar flink naar onder of naar boven gaat. CDS hier, put option daar etc.
En ik heb geen idee waarom vooral rechtse regeringen zulke overbodige idioten vrijspel willen geven.
(Kudde gedrag van de Amerikanen om zonder een fatsoenlijk inkomen een hypotheek te nemen en te geven(!) is dom, maar de mogelijkheid geven om op die hypotheken dan nog eens een credit default swap te zetten is gewoonweg crimineel)
Maar goed, echte rechtse conservatieven willen in de richting van een vrije markt met een goudstandaard. Dat vind ik dan wel weer stoer.
29 juli 2010 om 09:58
Volgens mij is de crisis ontstaan door de tomeloze afgunst en hebzucht van mensen… maar dat terzijde.
Overigens @71/fais: Bbrussen is geen stroming of ideologie. Bbrussen is een fenomeen.
29 juli 2010 om 10:05
Sabian zit geenzins bij de borderpatrol. Sabian zit tot over z’n oren in de Mexicanen in het enorme Los Angeles. Hier heb je gratis wifi bij de betere koffietenten/reataurants btw. Hier zijn geloof ik zo’n 5 miljoen illegalen. Het verschil met onze illegalen is vooral dat de Californische varianten geen last hebben van halal-gestuurd übermensch denken of dromen van aparte loketten voor mannen en vrouwen, om maar wat te noemen. Omdat ze geen automatisch recht hebben op uitgebreide medische zorg [wel levensreddende noodhulp overigens], gratis uitkering/tolk/woning/taalcursus/etc. werken ze hier erg hard, en, goed.
Overigens, het waren de linkse liberalen [tijdens Carter meen ik] die de stompzinnige wet hebben uitgevaardigd dat banken VERPLICHTTE om hun eisen bij te stellen bij het toekennen van een hypotheek. Want ja, volgens links hebben ook onrendabelen RECHT op een eigen woning….daar hoor je in Nederland gek genoeg nooit wat over. Geldhaaien weten wel raad met dat soort stompzinnige wetten.
Het is wat Reagan zei; “het probleem met linkse mensen is niet dat ze dom zijn, maar dat ze zoveel dingen ‘weten’ die gewoon niet kloppen”.
29 juli 2010 om 10:08
k’heb Sabian zijn zere teen gevonden.
Nog wat wikileaks gelezen de laatste tijd Sabian.
Of zijn dat “god damn liberals”
29 juli 2010 om 10:28
@ Goran, ah excuses ik heb ‘t verkeerd begrepen. Ik dacht nl dat ‘t niet alleen een conclusie was betreffende de discussie maar ook jouw persoonlijke opvatting was over de vergelijking.
@ Sytze Vliegen “Bbrussen is een fenomeen”. Vind ik wel meevallen, hij kan erg leuk en humoristisch schrijven, goede argumentatie maar soms is het ook een erg simplistische door links getraumatiseerde ziel. Ik vind Noam Chomsky (niet dat ‘t een weblogger is overigens) pas echt een fenomeen. Buitengewoon intelligent, haalt elke vooronderstelling onderuit.
29 juli 2010 om 14:26
Heej wat lees ik nou,
SantaX is een pedo!
Vandaar.
29 juli 2010 om 14:47
“een erg simplistische door links getraumatiseerde ziel”
Maar u MOET links zijn! Die weten namelijk altijd van andersmans trauma’s en zielen. Heel wonderlijk is dat hoe die soms weten wat iemand voelt of is.
Sytze doele met “fenomeen” overigens op een door anderen aan mij toegekende kwalificatie.
29 juli 2010 om 14:53
Een grote linkse Char-bende met dat ‘invoelen’,
wat zeg ik, ‘voorvoelen’, ‘voor-denken’.
29 juli 2010 om 14:58
Noam Chomsky is een fenomeen ja. Ten tijde van de Rode Khmer wist hij op briljante wijze de berichtgeving over Cambodja te ontleden en alle mogelijke veronderstellingen over genocide te weerleggen. Totdat bleek dat het echt zo was. Briljante geest!
29 juli 2010 om 15:00
Oh in zijn oorspronkelijke vakgebied, de linguistiek, bleek dat zijn theorie over alles ook al onjuist was. Grandioze mislukking, zo zou ik hem eerder kenschetsen.
29 juli 2010 om 15:01
@Bert: zoals je zelf zegt “Ja je kunt het ook omdraaien. Je kunt het ook psychologiseren.” etc.
Dat iemand een domme reactie plaatst, tsja. Maar om dan zo’n domme reactie te extrapoleren naar AHA DE LINKSE WAARHEID EN DIE IS EVIL is op z’n zachtst gezegd geen logische manier van redeneren. Alsof iemand beweert dat iedereen die Bert heet een internetschreeuwert is omdat jij dat af en toe doet.
Maar daar ga je niet op in, te druk om de brenger van het bericht in een links-ideologisch-terroristisch hoekje te zetten, in plaats van op het bericht zelf in te gaan.
En dat in een aanklacht tegen iemand die jou een “idioot” noemt, zonder enig argument of wat dan ook. Ik kan er de ironie wel van inzien, maar het blijft een beetje suf.
29 juli 2010 om 15:03
@Wlhelm T
De vraag moet zijn: krijgen wij als we die financiële markt anders inrichten nooit meer een crisis? Nee, het wordt alleen een ander soort crisis.
29 juli 2010 om 15:57
Sabian doelt op de Community Reinvestment Act van 1977 (hier een wikilink). Deze wordt door correcte lieden inderdaad angstvallig buiten de discussies over de kredietcrisis gehouden. Natuurlijk maakt de Act de schuld van de grootgraaiers -kapitalisten zo u wilt- niet minder, maar dat de huidige ellende alleen door graaibanken, hedge fund koppensnellers en andere gewetenloze zakkenvullers is veroorzaakt, klopt niet.
Weinigen zullen de verleiding van het schandalig zakkenvullen kunnen weerstaan als de randvoorwaarden om dat ongestraft (legaal) te kunnen doen worden gecreëerd of in stand gehouden en bovendien de toezicht faalt. Zo hebben wij de AFM, waar de Hans Hoogervorsten in de top ondanks kritieken en berispingen alles (bron) declareren, tot het bekijken van betaalkanalen (porno) in hotels tijdens dienstreizen toe. Is Hoogervorst en zijn declaratieclub ontslagen? Neuuh. Waarom niet? Zolang zakkenvullers toezicht houden op het zakkenvullen, zal er weinig veranderen.
29 juli 2010 om 16:08
Kan iemand Michel doen vandaag? Ik word zelf een beetje moe mezelf te herhalen en telkens op dezelfde soort van arrogante, vaderlijke, “kritiek” (die meer lijkt op en soort vaderlijk standje, op een dwingend maar correctief in de hoek zetten dan op wat anders) van de eeuwige linkse mensen die altijd exact weten hoe een en ander in elkaar steekt en deze verklaring (bijna altijd semi-intellectueel psychologisch) vanuit een zo hoog mogelijke positie te moeten reageren.
Ome Ger, had jij geen dienst vandaag?
29 juli 2010 om 16:12
Noam C. is de goeroe die het meest wordt geciteerd in bibliografieen van communicatie”wetenschappers”en ander semi-intellectueel,charlatanesk schorriemorrie.
29 juli 2010 om 16:19
Ome Ger schrijft,
De vraag moet zijn: krijgen wij als we die financiële markt anders inrichten nooit meer een crisis? Nee, het wordt alleen een ander soort crisis.
Het probleem is naar mijn idee niet het kapitalisme, want bijna iedereen is ‘greedy’, maar de wetgeving en de controle op het systeem falen. Je kunt legaal op de meest krankzinnige manieren geld verdienen op de Beurs en in de handel. Je kunt dagelijks lezen over allerhande constructies. Met BV’s, met Offshore accounts, met landelijke en EU subsidieregels, met hypotheek- en verzekeringsconstructies. De lijst is lang.
Als je fanatiek gokt in het casino ben je in meerdere opzichten een loser. Gok je in een maatpak op Wall Street, ben je een gerespecteerd zakenman (m/v). Je (snelle) winst of verlies kan wel het leven van duizenden, zo niet miljoenen beïnvloeden, maar toch blijft dit systeem gehandhaafd. Zij die zelf niets maken, niets ontwerpen, niets telen en verbouwen, zijn wel degenen die alles kunnen maken of breken omdat ze op hun beeldscherm plus of min 0,2 procent (willen) zien staan. Naar mijn idee klopt in dat systeem iets niet. Zeker niet als er naast het pure vraag-en-aanbod verhaal, ook allerhande speculaties met en op de meest idiote manieren mogelijk zijn. En blijven… . Daar zijn prachtige termen voor die moeten verhullen dat het om puur gokken gaat. Meestal met andermans centen (bijvoorbeeld de term leverage).
Nu is het zo dat: opinions are like assholes, everybody has one -Dirty Harry ‘Clint’, maar dat de huidige beurs-, bank- en internationale handelssystemen rationeler en minder ’slimme constructie’ en speculatie-afhankelijk moeten worden, lijkt me duidelijk. Toch hoor je erg weinig over hervormingsvoorstellen.
29 juli 2010 om 16:29
@ ome ger
‘ What I wrote was, and I don’t have any apologies for it because it was accurate, I took the position that Pol Pot was a brutal monster, from the beginning was carrying out hideous atrocities, but the West, for propaganda purposes, was creating and inventing immense fabrications for its own political goals and not out of interest for the people of Cambodia. And my colleague and I with whom I wrote all this stuff simply ran through the list of fanatic lies that were being told and we took the most credible sources, which happened to be US intelligence, who knew more than anyone else’
http://www.chomsky.info/interviews/20051218.htm
29 juli 2010 om 16:35
Nou vooruit.
Michel, de gemiddelde reaguurder op GS is net zo dom, overtuigd van zijn eigen gelijk en schreeuwt misschien nog wel harder dan een santax of een joop-commenter. Maar tussen de regels door leer je wel iets over maatschappelijk onvrede. Ze zijn misschien zo dom dat ze hun gedachten niet kunnen uiten, maar niet zo dom dat ze niet doorhebben dat ze op een of andere manier door iemand genaaid worden.
Santax is illustratief voor het grote linkse (of het gristelijke of islamistische) gelijk. Dat stelt gewoon dat iets zó is, wijst een schuldige aan dat het fout gaat en mensen die het daar niet mee eens zijn deugen niet. Dat ze iets beter opgeleid zijn en noam chomsky kunnen citeren, mag niet verbloemen dat hun denktrant precies hetzelfde is als de domme mensen die ze neersabelen.
Het is nogal makkelijk om mensen die dommer en minder belezen zijn dan jij bent af te fakkelen, maar dat maakt jouw ideeën nog niet waar. Daar kom je pas achter als je het toetst aan de mening van iemand die wel verstand van zaken heeft, maar het niet met je eens is.
Als ik discussieer met gematigd linkse mensen, gematigde gristenen en moslims en zelfs met PVV’ers moet ik mijn mening achteraf nog wel eens bijstellen. Maar bij echt linkse mensen en echte gelovigen hoor ik nooit iets nieuws wat mij op andere gedachten zou kunnen brengen. Lees Santax, Thomas vd Dunk of alle joop-scribenten, altijd maar de bekende riedel linkse propaganda die druipt van het eigen gelijk en zelfverheerlijking. Maar denk je nou echt dat die santax zo’n geweldig persoon is dat je een goede discussie met hem kunt hebben in het cafe? Waarschijnlijk staat ie op een gegeven moment dronken tegen je te schreeuwen dat je een fascist bent, omdat hij je niet weet te overtuigen.
29 juli 2010 om 16:38
@ Bert Brussen
Maar natuurlijk, een niet lieve opmerking over jou en dus ben ik gelijk links? Heerlijk die PVV-logica!! Heel wonderlijk dat mensen die eindeloos over links, ‘het ultieme kwaad’ zeiken altijd mijn positie op het politieke spectrum denken te weten.
NEIN, ik ben niet links.
29 juli 2010 om 16:42
@Fais
Precies wat ik zei: Chomsky ontkende op briljante wijze een genocide, waarbij hij de getuigen/vluchtelingen als halve leugenaars wegzetten. In dat hele boek heeft hij nergens gesteld dat er misschien wel eens sprake van genocide kon zijn. Dat hij achteraf zijn fout niet toegeeft zegt iets over de persoon Chomsky.
Trouwens, “fanatic” lies en “immense” fabrications, en dan in dezelfde zin beweren dat jij diegene bent die propaganda aan het ontmaskeren is, je moet maar durven.
29 juli 2010 om 16:49
@Fais,
PVV logica?
Wasda?
Verder is dom-links gewoon dom-links,
wat schuurt langs vooringenomen-links en aan de basis staat van mainstream-links.
Nog even los van crimineel-links, het gajes uit m’n jeugd dat collaboreerde met de Sovjet’s, zich zelfs liet betalen door de KGB, of anderszins collectieve serie moordenaars als Pol Pot als Groot Lichtend Voorbeeld zagen,
types als van Jole.
Zeiken deden ze op de VS, en dat doen ze gewoontegetrouw nog immer, nu samen met nakomelingen die niet eens meer weten waarom ze zo tegen de VS zijn.
29 juli 2010 om 16:53
@Michiel mans
Toezicht was er wel, vrij goed toezicht zelfs, maar het hielp niets. Vandaar dat het niet zo makkelijk is om iets nieuws en beters te verzinnen.
De beste verklaring die ik gehoord heb (tijdens de hoorzittingen erover in de Senaat, Willem Buiter zegt het trouwens ook) is dat diezelfde speculanten ons op lange termijn welvaart opleveren, ze zijn er niet voor niets. Alleen gaat het op de korte termijn wel eens mis en dan betalen wij met z’n allen de rekening. De keuze is tussen duurder lenen en minder rente op je spaarrekening en nooit een bank die omvalt, en goedkoop lenen en meer rente ontvangen en af en toe een paar banken die failliet gaan.
29 juli 2010 om 17:02
@Michiel Mans
Dat van dat computerscherm is trouwens wel een goed voorbeeld. De financiële producten die banken gebruikten zijn gemaakt door econometristen. Buiten de bedenkers lopen er alleen op universiteiten nog wat mensen rond die snappen hoe die producten precies werken. De banktop die goedkeuring moest verlenen aan het gebruik van dat product, de toezichthouders en de handelaren die ermee werkten, snapten het niet.
De oplossing: alle bankieren, handelaren en toezichthouders moeten econometristen of natuurkundigen zijn, of alle producten moeten zo simpel worden dat iedere boerenlul ze snapt. Als je ergens in het midden gaat zitten met je oplossing, loop je nog steeds de kans dat het een keer fout gaat.
29 juli 2010 om 17:09
“Maar bij echt linkse mensen en echte gelovigen hoor ik nooit iets nieuws wat mij op andere gedachten zou kunnen brengen.”
Says it all.
Al blazen de Marokkaanse jongeren in Gouda zich straks op in de achtertuin van Michel, dan nog zul je hem horen zeggen dat het allemaal wel meevalt en dat je individuen moet benoemen geen etnische groepen.
Dat is het grote probleem met links in Nederland: het eeuwige zelfde riedeltje, bewijzen doen er gewoon niet toe.
Neem zo’n Brechtje. Die vertelt je gerust met droge ogen dat “vooral rechts agressief is”. Als je haar vervolgens wijst op het feit dat het toch echt een linkse dierenactivist was die Pim Fortuyn omlegde zegt ze: “Ja die ene keer, en dat moeten we altijd horen” om er vervolgens “rechts geweld wordt in Nederland nou eenmaal ondergerapporteerd” [sic].
Daar zit ‘m het probleem bij dat dwaze linkse volk: het gaat ze niet om waarheid, het gaat ze om een diep ingesleten dogmatisch wereldbeeld dat verder los staat van elke werkelijkheid.
Een gematigd links iemand zou gerust kunnen toegeven dat in Nederland het geweld vooral van links kwam of dat er inderdaad nogal wat problemen zijn met bepaalde etnische groepen, gewoon omdat de werkelijkheid ze daartoe dwingt.
Dom links kan dat gewoon niet omdat ze dan hun greep op de werkelijkheid verliezen, zoals dat bij religieuzen ook het geval is.
Ach, lees een keer per week Joop en je snapt wat ik bedoel.
29 juli 2010 om 17:14
Die windhandel deugt niet!!1111! Handelaren die op knopjes drukken telen/verbouwen of produceren niets!11 Gebakken lucht= Stink lucht.
Van mij mag iedereen zijn zakken vullen. Beetje jammer is alleen dat zij die in tijden van hoogconjuntuur zich de ziekte schnabbelen en een ‘marktconform’ salaris eisen (bij een publiek financierde instelling), vaak dan dezelfde personen zijn die klagen over ‘greedy’ en ‘zakkenvullers’.
29 juli 2010 om 17:22
Fais:Useful Idiot
29 juli 2010 om 17:25
Zo is het Snebbert. Wie handelt op de beurs of bij een bank werkt is een egoïst en een graaier, maar wie in de RvC van een woningbouwvereniging zit en de salarissen vaststelt van een directeur, die op zijn beurt bij het ziekenhuis waarvan jij de directeur bent in de RvC zit, is zijn bonus dubbel en dwars waard.
29 juli 2010 om 17:32
@ome ger uit mokum
Nee, toezicht (tenminste in de US en waarschijnlijk overal) was ronduit kut. En ook nog eens ernstig verzwakt de laatste jaren; Onder andere door Clinton en die z’n (ex) Goldman Sachs cornuitjes.
En tja, het is heel simpel. Als je briliant bent en niet direct de wereld wil verbeteren (waarom zou je anders economie studeren deze dagen) verdien jij bijvoorbeeld bij de SEC een schijntje van wat je kan verdienen bij banken waar ze hopeloos op zoek zijn naar ‘talent’ om maar iets met al dat virtuele geld te doen.
Ook bij banken had vrijwel niemand een flauw idee wat ze aan het doen waren. http://www.vanityfair.com/busi.....rpt-201004 is daarvan een mooi voorbeeld.
Virtueel geld en de mogelijkheden om te wedden op het falen van anderen maken heel de financiële wereld een heel ingewikkeld gebeuren waarin tegenwoordig een van de belangrijkste basis principes van de vrije markt – als je stomme fouten maakt ben je out of business – niet meer blijken gelden. “Too big too fail”.
De waarde van alle derivatives in de US (virtueel geld enzo..) is +/- $500 trillion. U.S. annual gross domestic product is +/- $15 trillion.
Hoe kan dat? En waarom zou een overheid toestaan dat financiële instituten met 33keer GDP aan het gokken zijn?
Toezicht is alleen niet controleren, maar ook nieuwe wetten maken die de boel in de goede richting duwen. Heel hoog nodig als er $500 Trillion aan weddenschappen uitstaan.
29 juli 2010 om 17:37
Die oude superrijke Amerikaanse topbelleger waar ik de naam niet van weet zei: ik investeer alleen in bedrijven en producten die ik begrijp. Als het iemand meer dan twee zinnen kost om uit te leggen wat hij doet, koop/investeer ik niet. Works for him. Van een toezichthouder verwacht je, nee, moet je verwachten dat ie weet waar het over gaat. Mensen zijn raar. Er bestaan echt oncologen die roken, if you catch my drift…we got ‘needs’ dog.
29 juli 2010 om 17:40
@100, Bert
Hear, hear.
Wat lees ik verder? Je bent een PVV’er getuige Heerlijk die PVV-logica!!? Hahahahaha. Hierop ietwat aansluitend, Michel schreef,
Dat iemand een domme reactie plaatst, tsja. Maar om dan zo’n domme reactie te extrapoleren naar AHA DE LINKSE WAARHEID EN DIE IS EVIL is op z’n zachtst gezegd geen logische manier van redeneren. Alsof iemand beweert dat iedereen die Bert heet een internetschreeuwert is omdat jij dat af en toe doet.
@Michel
Bert is een internetschreeuwert. Die zijn hard nodig. Tussen al het elektrieke geschreeuw overal moet je zelf wel schreeuwen om gehoord te worden. Bert schreeuwt verder soms (tegen) linksig, soms (tegen) rechtsig. Soms schreeuwt hij wel een beetje naar -ik krijg ook wel eens slaag van hem- maar daar moet je tegen kunnen als je op het internet je bek opentrekt. Bert maakt verder prima onderscheid tussen links en dom-links. Ik zou wat dat betreft Bert liever eens onderhanden willen nemen over zijn onderscheidende vermogen van rechts en dom-rechts. Dat ik zelf door hem nog wel eens bij deze laatste categorie wordt ingedeeld, heeft daar uiteraard niets mee te maken.
@Ome Ger,
Een waterdicht systeem lijkt me inderdaad ook onmogelijk. Het blijft allemaal feilbaar mensenwerk.. Mensen die ‘greedy’ zijn. Als ik echter kijk naar hetgeen ik eerder beschreef over de bestaande rare mogelijkheden om geld te maken, kan het wel beter. Met ondermeer minder ‘kleine lettertjes’ in contracten (zie je: ‘zo simpel worden dat iedere boerenlul ze snapt’).
Net zoals de reclamecodecommissie en dergelijke instanties de meest debiele claims van ‘gezonde keuze’ bij allerlei troep toestaan, laten ook de AFM en de DNB veel idioterie ongemoeid
29 juli 2010 om 17:51
Wilhelm T
Ik heb het laatst nog eens opgezocht. 15 jaar geleden zei Noud Wellink of all people dat het wel wat minder kon met al die exotische hypotheken en dat de HRA ook maar eens op de schop moest. Dat kwam hem toen op de hoon van politiek, opiniemakend, bancair en economisch NL te staan. Volgens mij is hij daarom een stuk milder geworden.
Toezicht houden blijft mensenwerk en je doet het nooit goed. Of iemand anders het beter had gedaan is natuurlijk een tweede.
29 juli 2010 om 18:08
Wilhelm T
Net gelezen en doet me denken aan dit verhaal: http://nl.wikipedia.org/wiki/L.....Management
Scholes en Merton legden ooit hun model uit aan een handelaar op Wall Street die reageerde met: ‘als jullie het allemaal zo goed weten, waarom verdienen jullie dan maar 60.000 dollar per jaar?’ Dus gingen ze speculeren. Het ironische is dat het risico van een faillissement wel degelijk in het model zat en ze hun eigen crash voorspeld hadden.
29 juli 2010 om 18:26
@ome ger. Die case ken ik helemaal niet. Mooi verhaal, grappig dat toen juist Lehman en Bear Stearns niet wilde helpen.
29 juli 2010 om 19:23
@frank
nee mis! ik ben ook geen communist/stalinist/o.i.d
29 juli 2010 om 19:31
@ vander F/ Michiel Mans
PVV-logica: al het commentaar wat enigzins kritisch, anders of gewoon onaardig is afdoen als links. Da’s wat anders dan Bert Brussen een PVV’er noemen…
1 augustus 2010 om 11:22
” Het was, is en blijft een idioot die Bert. Jongen toch, als je het niet begrijpt, zwijg dan gewoon.”
Inderdaad erg kort door de bocht. Maar toch even een stukje uit je tekst:
“Voor wie niet begrijpt waar ik het over heb, kijk even in de reacties op de grootste rioolput ooit een soort onbestraalbare tumor van het internet waar uitsluitend psychopaten, complotdenkers en woonwagenkampbewoners zich verzamelen genaamd(…)”
Ik weet niet of je idioot bent, maar misschien is het een goed idee om eens te gaan uitwaaien aan het strand ofzo. Even weg van het toetsenbord, is beter voor je gezondheid.
Bas
- Edit: het is ook allemaal te moeilijk voor je. Hier, ik help je wel met wegblijven. Geen dank hoor! -
5 augustus 2010 om 14:11
wat een rare mensen hier! Hebben julie nou echt plezier in je leven, jullie lijken wel een stel azijnpissers! Mensen neem jezelf en anderen nioet zo serieus en zorg dat je een beetje lol hebt in je zielige leven!